کد خبر: 267560
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
اعضای کانون در سومین دوره جایزه سپیدار شرکت می‌کنند

اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری بار دیگر با خلق آثار ادبی و هنری در سومین دوره جایزه محیط زیستی سپیدار شرکت می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حالی که آثار اعضای مراکز کانون در دو دوره گذشته این رویداد فرهنگی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است این کودکان و نوجوانان زیر 17 سال با همراهی مربیان‌شان خود را برای شرکت در این مسابقه آماده می‌کنند.
بر این اساس، این مسابقه با تاکید بر فرهنگ ‌سازی در زمینه محیط ‌زیست به صورت فردی و گروهی، در قالب بخش‌های ادبی و غیر ادبی برگزار می‌شود.
شعر، داستان، گزارش از فعالیت محیط ‌زیستی، معرفی یا خلاصه‌نویسی کتاب سرفصل‌های بخش فردی این مسابقه است.
در بخش گروهی نیز شرکت کنندگان می‌توانند با راهنمایی معلم مدرسه و یا مربیان کانون پرورش فکری یک گروه تشکیل دهند و به فعالیت محیط‌ زیستی بپردازند یا با دیگر همکلاسی‌ها نشریه محیط ‌زیستی منتشر کنند و یا با مسوولان، معلم‌های مدرسه، محیط‌‌بانان یا افراد دیگر درباره محیط ‌زیست مصاحبه کنند.
همچنین نوشتن داستان، شعر، نامه، گزارش یا هر مطلب محیط ‌زیستی و تهیه عکس و فیلم از موضوع‌های محیط‌ زیستی از دیگر سرفصل‌های بخش گروهی  این مسابقه است.
برگزار کنندگان سومین دوره جایزه سپیدار قرار است به برگزیدگان در هر زمینه یک دستگاه تبلت و لوح افتخار اهدا کنند در عین حال به مدارس و مربیانی که دانش‌آموزان را برای شرکت در جایزه سپیدار، تشویق، راهنمایی و آثارشان را گردآوری و ارسال کنند؛ جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه تا روز 15 مرداد سال 1396 فرصت دارند آثار خود را به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، پلاک 24، شرکت انتشارات فنی ایران، طبقه اول، دبیرخانه جایزه سپیدار یا پست الکترونیکی sepidar@entesharat.com ارسال کنند.
برای اطلاع از جزییات بیشتر این جایزه نیز پایگاه www.sepidaresabz.com یا کانال تلگرامی @sepidaraward اطلاعات بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد همچنین شماره تلفن‌ 88505055-021 داخلی 1130 نیز برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره اعلام شده است.