حضور کانون در بیستمین بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیستمین بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران 2017 به عرضه و معرفی جدیدترین محصولات خود پرداخته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی ادامه دارد که بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی یکی از بخش‌های مهم آن تلقی می‌شود.
هدف اصلی این بازار ایجاد محیطی برابر برای معرفی، تبلیغ و توزیع فیلم‌های خانوادگی ایرانی است. این  بازار فیلم نگاهی ویژه به آثاری با مضمون عدالت طلبی و دفاع از ستمدیدگان دارد. همچنین بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در دنیایی متعصب و غیر انسانی تاکید دارد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده فیلم کودکان و نوجوانان در ایران همچون سال‌های گذشته حضور فعالی در این بازار داشته است و تاکنون چندین خریدار از کشورهای ژاپن، فرانسه، بنگلادش، عراق و همچنین نمایندگان جشنواره‌های معتبری همچون پوسان، حیدرآباد و کلکته از غرفه کانون بازدید کرده‌اند.
امسال در این بازار، فیلم‌های انیمیشن «پروانه روی قلب» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده و «سیاه یا سفید» به کارگردانی محمدعلی سلیمانزاده و همچنین فیلم «پایان رویاها» به کارگردانی محمدعلی طالبی به عنوان جدیدترین اثر بلند امور سینمایی کانون اولین حضور بین‌المللی خود را در کشور مادر تجربه می‌کنند.
بر اساس این خبر، امسال 26 شرکت ایرانی و 19 شرکت خارجی از کشورهایی مانند لبنان، امارات متحده عربی، انگلستان، افغانستان، اتریش، آلمان و هند به عنوان غرفه‌دار در این بازار به عرضه محصولات خود پرداخته‌اند و 39 خریدار خارجی از کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، ژاپن، قزاقستان، کویت، نروژ، لبنان، عمان، لهستان، اسلواکی، سوئیس، تایوان و انگلستان و 8 خریدار داخلی در این بازار بین‌المللی حضور دارند.
گفتنی است که این بازار تا 6 اردیبهشت از ساعت 11 صبح تا 19 میزبان علاقه‌مندان در سالن چارسو است.