بهره‌گیری از خلاقیت در فعالیت‌های هنری لذت‌بخش است

هنرمند برجسته و پیشکسوت عرصه‌ی تئاتر و سینمای کشور استفاده از خلاقیت در فعالیت هنری را بسیار لذت‌بخش دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیینی با عنوان «همسایه با روشنی» اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با این هنرمند و چهره‌ماندگار عرصه‌ی بازیگری کشور در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون دیدار و گفت‌وگو کردند.
نصیریان ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان کودکان و نوجوانان گفت: در واقع هنر، زندگی هنرمند را مطلوب و از تکرار و روزمره بودن خارج می‌کند و با خلق زیبایی‌ها و طرح اندیشه‌ها، افکار جذاب‌تر و با تجسم‌بخشی، تاثیرگذارتر می‌سازد.
وی افزود: گاهی اوقات ممکن است جذابیت‌های بازیگری بچه‌ها را تحریک کند که به این هنر رو بیاورند، توصیه می‌کنم اگر  به این حرفه علاقه‌مندید و خود را مستعد می‌دانید، تلاش کنید از راه صحیح وارد این عرصه‌شوید و با فراگیری آموزش‌های آکادمیک، تحصیل و کسب علوم ورود پیدا کنید.
چهره ماندگار سینمای ایران با اشاره به این که داشتن سواد لازم و معلومات  کافی لازمه هنر بازیگری است به نوجوانان توصیه کرد: اگر زمینه‌ای فراهم شد که در فیلمی بازی کنید هرگز به این متکی نباشید بلکه به دنبال علم و دانش برای استمرار و ماندگاری باشید.
وی هم‌چنین به برخی قوانین انضباطی در فعالیت‌های هنری اشاره کرد و یادآور شد: جوامع مختلف با هم متفاوت‌اند و در هر کدام نظام‌های سیاسی، اجتماعی و اخلاقی مخصوص خود حاکم است که توجه به این قوانین از اصول اولیه در کار هنری است.
این بازی‌گر پیشکسوت سینمای ایران خطاب به بچه‌ها ابراز داشت: همواره تلاش کنید از لذت‌های مصنوعی و خارج از انضباط هنری پرهیز کنید چرا که نه تنها کمکی به هنرمند و اثر او نمی‌کند بلکه خالق هنر را نیز به‌سوی نابودی می‌برد.
نصیریان توجه به انضباط شخصی، رعایت موازین اخلاقی و پرهیز از هرگونه آلودگی را از اصول اولیه فعالیت و پیشرفت در عرصه‌های هنری به‌ویژه بازیگری دانست و تصریح کرد: هنری که برای ارضای تمایلات شخصی باشد هنر نیست و ارزشی ندارد.
وی در ادامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در این دیدار گفت: اگر قصد ورود به این عرصه را دارید تمام تمرکز، دانش، خلاقیت و فکر خود را باید در خدمت این هنر قرار دهید و از تمام حاشیه‌ها دوری کنید.
هنرمند برجسته سینمای کشور با بیان این‌که از دوران دبیرستان فعالیت هنری خود را آغاز کرده‌ام خاطرنشان کرد: با فعالیت‌های هنری دست‌کم با سه نسل ارتباط داشته‌ام و همواره تلاش کرده‌ام با تمرکز کامل بر هنر و دوری از آلودگی‌ها و حاشیه‌ها برای مردم کار کنم.
وی افزود: قصد نصیحت کردن شما را ندارم و آنچه برای شما بیان کردم تجربه‌هایم از حضور در این عرصه بود و توصیه می‌کنم به حرف‌هایم خوب فکر کنید چرا که در جامعه مسایل زیادی وجود دارد که دوست ندارم فطرت پاک شما بچه‌ها خدای ناکرده آلوده شود.
نصیریان در پایان اظهار داشت: همواره به خاک وطن عشق داشته و دارم و تلاش می‌کنم به مردم کشورم خدمت کنم.
محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور علی نصیریان در میان اعضای کانون تهران گفت: استاد نصیریان هنرمندی است که علاوه بر ایفای نقش بر روی صحنه‌ در پشت صحنه نیز دارای فضایلی است که هر انسانی دوست دارد با او معاشرت و هم‌نشینی داشته باشد و از آن بهره‌مند شود.
وی به برخی از آثار به یادماندنی از این هنرمند برجسته کشور اشاره کرد و افزود: بازی شاخص علی نصیریان در فیلم‌هایی از قبیل: هزاردستان، کفش‌های میرزانوروز، شیرسنگی، ناخدا خورشید، سال‌های خاکستری، بوی پیراهن یوسف و مجموعه میوه ممنوعه هرگز از خاطر مردم پاک نخواهد شد.
خوانش شعر و متن ادبی در وصف استاد نصیریان از سوی نوجوانان و اجرای بخشی از موسیقی مجموعه‌ی هزار دستان با چنگ از سوی نوجوان دیگر عضو مرکز شماره 37 کانون، اهدای هدایای مدیرکل کانون تهران و برخی اعضای مراکز از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.
علی نصیریان صبح روز 27 تیر96 با اعضای مراکز در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در بوستان لاله تهران دیدار و گفت‌وگو  کرد.