کودکی‌ها با کانون سرشار از رشد می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر تاثیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر رشد خلاقیت‌های کودکان تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضوان حکیم‌زاده در گردهم‌آیی مشترک مدیران کل ستاد و استانی کانون و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب افزود: خودروهای کتاب‌خانه سیار کانون عوض شده اما کتاب‌ و کتاب‌خوانی و خدمات فرهنگی آن اصالت خود را حفظ کرده است.
وی با اشاره به این که اغلب ما که امروز اینجا حضور داریم کودکان کانون هستیم، خاطرنشان کرد: ما خاطرات زیادی از این مجموعه فرهنگی و فعالیت‌های آن داریم، عدالت و بخشش را از کتاب‌های کانون آموختیم، شوق جست‌وجو و کشف را این‌جا تجربه کردیم و کودکی‌مان سرشار از رشد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: شاید ما بزرگ‌ترها کودکی بچه‌های‌مان را نابود کرده‌ایم و با فرستادن آن‌ها به آموزشگاه‌های متعدد و کلاس‌های درسی، عجله داریم بچه‌ها را به سوی بزرگ‌سالی پرتاب کنیم.
حکیم‌زاده در ادامه اظهار داشت امروز رایانه‌ها و گوشی‌های تلفن همراه نیز کودکی را از بچه‌های ما دزدیده و زمان فراغت آن‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی صحیح این مهم را به آن‌ها بازگردانیم.
وی افزود این‌جا جمع شده‌ایم به کودکان بگویم می‌خواهیم کودکی را به آن‌ها بازگردانیم و کودکی‌شان را به رسمیت بشناسیم.
او ادامه داد: امروز علی‌رغم پیشرفت سریع فن‌آوری‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این ابزارها نباخته و از آن‌ها برای دست‌یابی به اهداف خود بهره گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که موسسه‌های آموزشی زیادی درخواست همکاری با معاونت ابتدایی برای کمک به تحول نظام آموزشی را داشتند خاطرنشان کرد: به چند دلیل مختلف اولویت همکاری را با کانون قرار دادیم که اولین آن اصالت این مجموعه‌ی فرهنگی است که بر اساس بنیان‌های درست شکل گرفته و به همین دلیل از گزندهای روزگار محفوظ مانده است.
وی اضافه کرد پیگیری با جدیت و مستمر مسوولان کانون پس از اولین نشست برای فراهم‌کردن زمینه‌ی همکاری - که بسیار جای قدردانی دارد - ما را بر آن داشت تا به این مجموعه و همکاری با آن جدی‌تر بیاندیشیم.
حکیم‌زاده هم‌چنین با اشاره به بازدید از 31 کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی جدید کانون در حاشیه این گردهم‌آیی، ابراز داشت: خودروهای کتاب‌خانه‌های سیار کانون همواره نویدبخش مهربانی بوده‌اند و امیدواریم با شروع فعالیت این امکان‌های خوب فرهنگی، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر استعدادهای کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور باشیم.
 وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و همراهی‌های کانون برای برپایی این گردهم‌آیی مشترک، اظهار امیدواری کرد با یاری خداوند متعال بتوانیم در مسیر تحول نظام آموزشی کشور گام‌های خوبی برداریم.
گردهم‌آیی مشترک مدیران‌کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش روز اول مرداد96 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.