نوجوانان ايراني رمان‌هاي جديد کانون را به زودي ورق مي‌زنند

به زودي تعداد زيادي رمان ويژه نوجوانان توسط کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان منتشر مي‌شود و در قفسه کتاب‌خانه‌هاي کانون قرار مي‌گيرد.

به گزارش روابط عمومي کانون، سيدصادق رضايي رييس هيات مديره و مديرعامل کانون در مشهد اين امر را تنها يک آرزو و خواسته ندانست و گفت طرح اوليه نزديک به 100 عنوان رمان در حال بررسي است و اين کتاب‌ها تا پايان امسال به کتابخانه‌ها و مراکز فروش کتاب کانون ارسال خواهد شد.
وي بار ديگر بر توجه خود به مراکز فرهنگي، هنري کانون در شهرستان‌ها تاکيد کرد و افزود: تفکر مرکز محور آن‌چنان محکم و باثبات در کانون نهادينه شود و اين بزرگ‌ترين ماموريت ماست و با توجه به اعتبارات کم کانون تلاش مي‌کنيم تا مراکزمان را آباد کنيم.
رضايي در نشست با کارکنان و مربيان کانون استان خراسان رضوي همچنين از افزايش تعداد مراکز مشارکت کننده کانون در طرح کانون، مدرسه از 300 مرکز به 600 مرکز در سراسر کشور خبر داد.
به گفته وي امسال مربيان و مراکز نمونه کانون با شيوه تازه‌اي انتخاب مي‌شوند و هداياي آن‌ها بسته به نوع سابقه و جايگاه اداري و تخصص آنان تعيين شده است.
وي خاطرنشان کرد کانون بايد در بخش نوجوان قوي‌تر فعاليت کند و مراکز بايد به سمتي حرکت کنند که با جذب نوجوان، آن‌ها را به نحوي پرورش دهند که نوجوان در گروه، بتواند هدايت جمع و مديريت آن را بر عهده بگيرد.
راه‌اندازي رشته کارشناسي ارشد ادبيات کودک در دانشگاه بين‌المللي شيراز به پيشنهاد کانون بود و چاپ کتاب‌هاي دانشگاهي اين رشته با همکاري کانون، برگزاري جشنواره قصه‌گويي رضوي توسط کانون به ميزباني استان مازندران، تاکيد بر راه‌اندازي سينماي کودک کانون در کاشمر و تاکيد بر توجه مربيان کانون به آموزش‌هاي تخصصي از ديگر مباحثي بود که مديرعامل کانون در اين جلسه به آن پرداخت.
رضايي همچنين از مراکز مختلف کانون در استان خراسان رضوي نيز بازديد کرد و در جريان برنامه‌ها و طرح‌هاي تابستاني آن‌ها قرار گرفت.