دو مرکز فروش محصولات کانون در بیرجند و قم افتتاح شد

دو مرکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای بیرجند و قم به بهره‌برداری رسید و هم زمان کمیته‌ای نیز برای توسعه‌ی فروش محصولات کانون در زنجان تشکیل شده ‌است.

به گزارش روابط عمومی کانون، در مراسم رسمی گشایش فروشگاه مرکزی عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، حمید محمدی مدیر بازرگانی کانون گفت: تلاش ما این است که محصولات پاک، سالم و بدون مشکل برای کودکان تولید شود .
وی دسترسی آسان خانواده‌ها به مراکز فروش محصولات کودکان و نوجوانان را مهمترین اهداف راه‌اندازی این فروشگاه‌ها خواند و تصریح کرد: بیش از 60 مرکز کانون در سراسر کشور دارای فروشگاه بزرگ و 170 مرکز نیز دارای فروشگاه‌های کوچک عرضه کتاب و محصولات فرهنگی ویژه کودکان هستند.
عبدالرضا صمدی مدیر کانون استان خراسان جنوبی نیزعرضه‌ی سرگرمی‌ها و کتاب‌های خوب به خانواده‌ها‌، ترویج محصولات مناسب کودکان و دسترسی آسان خانواده‌ها، معلمان و مدیران به این محصولات را از اهداف افتتاح این فروشگاه برشمرد و گفت : برای تجهیز و راه اندازی آن 300 میلیون ریال هزینه شده است .
وی در این مراسم با تاکید بر این که وظیفه‌ی همه‌ی ما این است تا در جهت رشد کودکان و نوجوانان خود تلاش کنیم، اظهار داشت‌: امروزه برخی محصولات فرهنگی و کالاهایی که برای فرزندان ما مفید نیست به صورت نا آگاهانه در جامعه توزیع می‌شود و این مساله آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی زیادی در پی دارد .
صمدی افزود : بسیاری از عزیزان ما برای جلوگیری از رسیدن این کالاها به جامعه تلاش می‌کنند و در این راه حتی شهید می‌شوند پس وظیفه ماست تا محصولات خوب فرهنگی و ارزشمند را در اختیار خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان قرار دهیم . مدیر کانون استان خراسان جنوبی تصریح کرد : در فروشگاه مرکزی کانون، سرگرمی‌ها و کتاب‌های خوبی به خانواده‌ها عرضه می‌شود و را ه‌اندازی این فروشگاه، زمینه‌ای برای ترویج محصولات مناسب فرهنگی در میان خانواده‌هاست.
در این آیین که علاوه بر مسوولان کانون، برخی از مسوولان استان مانند "نظامی" قائم مقام صدا و سیمای استان، "رحیم‌آبادی" از اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی، مدیران و دانش آموزان دبستان رسول اکرم شهرستان بیرجند نیز حضور داشتند به سه نفر از مدیران مدارس که در سال گذشته با کانون پرورش فکری در برپایی نمایشگاه محصولات فروش در مدارس بیرجند همکاری داشته‌اند لوح تقدیر و هدیه اهدا شد .
در همین حال با توجه به نام گذاری امسال به نام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری یک نمایندگی دیگر فروش محصولات فرهنگی، هنری کانون در خیابان مصلی شهر مذهبی قم افتتاح شد.
در قم علاوه بر این نمایندگی، مرکز شماره 8 کانون واقع در خیابان امامزاده ابراهیم و مرکز شماره 6 کانون واقع در باجک 2 نیز بازی‌های فکری وکتاب های حوزه کودک ونوجوان را به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.
زنجانی‌ها نیز برای توسعه‌ی فروش محصولات کانون در شهرشان کمیته‌ای در کانون تشکیل دادند.
نخستین جلسه‌ی این کمیته به منظور اجرایی کردن سیاست‌های کانون در گسترش و توسعه فروش محصولات خود در کانون زنجان برپا شد و محمود مروج مدیر کانون استان در این جلسه ضمن برشمردن اهمیت فرهنگ سازی به منظور استقبال خانواده‌ها و اولیای تربیتی از محصولات فرهنگی کانون اعم از کتاب‌، سرگرمی‌های سازنده‌، لوازم التحریر، عروسک و بازی‌های رایانه‌ای، تاکید کرد: در جهت تحقق اهداف کمی بخش فروش استان در سال 90 این کمیته می‌تواند هم در مرحله ایده‌سازی و شناسایی افراد حقیقی و حقوقی و نهادهای دولتی و غیر دولتی به منظور فروش محصولات کانون و هم از جنبه اجرایی و پیگیری کار، نقش موثری را ایفا کند.
در ادامه جلسه پس از بحث و گفتگو مقرر شد این کمیته متشکل از همکاران علاقه‌مند و باتجربه کانون در زمینه فروش و به ریاست مدیر کانون استان زنجان بصورت منظم در هر هفته تشکیل جلسه دهد.
بر همین اساس در شیراز نیز مجموعه‌ای از محصولات فرهنگی، هنری کانون به ویژه اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های سازنده‌ی آن در هفتمین نمایشگاه کودک و نوجوان، اسباب بازی و سرگرمی توسط کانون استان فارس عرضه شده است.
کانون همچنین با هدف ارایه‌ی فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری‌ و پرورش استعداد و خلاقیت مخاطبان به ارایه‌ی فعالیت های خود نیز در این نمایشگاه پرداخته است.
سرگرمی‌های سازنده به شکل خلاق با موضوع سنگ‌ها‌، برگ‌ها، هسته‌ها، کاغذ و برش، کاغذ و تا، نیم سایه و ... فعالیت‌هایی است که به مخاطبان 7 تا 17 ساله این نمایشگاه توسط کانون ارایه می‌شود.
این نمایشگاه تا 5 اردیبهشت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز به کار خود ادامه می‌دهد.