برگزیده‌ و منتخب کتاب‌های جایزه اندرسن

آثار برگزیده و منتخب جایزه هانس کریستیان اندرسن در سال 2012 در قالب نمایشگاهی در کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه که از اول دی 92 برپا شده علاقه‌مندان می‌توانند از 58 اثر منتخب این جایزه معتبر بین‌المللی که بیشتر به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی است و در میان آن‌ها 7 اثر تصویرگری شده توسط محمدعلی بنی‌اسدی قرار دارد، دیدن کنند.
بر اساس این گزارش کتاب‌های « بی‌بی و بابا»، «آفتاب آفرینش»، «سایه‌های مهربان»، «گل بادام» و «شازده کدو» از جمله آثار تصویرگری‌شده محمدعلی بنی‌اسدی کاندیدای دریافت این جایزه در سال 2012  است که به نمایش گذاشته شده است.
جایزه هانس کریستیان اندرسون همه‌ساله به یک تصویرگر و یک نویسنده برتر اهدا می‌شود که در سال 2012 به "پیتر سِیز" و "ماریا تِرِسا" تعلق گرفت.
بازدید از این نمایشگاه تا پایان دی 92 همه روزه به جز پنج‌شنبه، جمعه و روزهای تعطیل رسمی از ساعت 8 تا 16 برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
 گفتنی است: کتاب‌خانه مرجع کانون در هر ماه مجموعه‌ای از منابع کتاب‌خانه‌ای خود را به صورت ویژه و با موضوع‌های مختلف معرفی و در معرض دید علاقه‌مندان به حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان قرار می‌دهد.
این کتاب‌خانه در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع فرهنگی و هنری شهید ملک‌شامران کانون واقع شده است.