کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» منتشر شد

کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» به همت علی گلشن نویسنده و پژوهش‌گر علوم دامی گردآوری و توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب پس از «گربه‌سانان» دومین جلد از مجموعه 6 جلدی پستانداران ایران است که به صورت جامع با تصویرهایی زیبا منتشر شده است.
تصاویر کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» که توسط 23 عکاس حرفه‌ای در این زمینه گرفته شده به معرفی انواع گونه‌ها و نژادهای مختلف خانواده سگ‌ها و کفتارها پرداخته است.
بر اساس این گزارش، در این کتاب ابتدا با ویژگی‌های کلی پستانداران، راسته‌های پستانداران امروزی و تنوع آن‌ها در ایران و نکاتی درباره خانواده سگ‌سانان در 2 گروه وحشی و اهلی آشنا می‌شویم.
در عین حال، شناخت شکل ظاهری، نام فارسی و علمی، عادت‌ها و رفتار، جانورشناسی، نقش این حیوان‌ در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران، پراکندگی گونه‌های مختلف آن در ایران و جهان و زیست‌گاه‌های این جانور به همراه تصویرهایی از زیرگونه‌های امروزی سگ‌سانان در جهان از ویژگی‌های این کتاب است.
هم‌چنین بخش نخست این کتاب، با معرفی گرگ خاکستری آغاز شده و پس از آن با دیگر اعضای این خانواده از جمله شغال و انواع روباه‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند، آشنا می‌شویم.
بر همین اساس بخش دوم به معرفی سگ‌سانان اهلی ایران پرداخته و بخش پایانی کتاب به معرفی انواع کفتارها به ویژه کفتار راه‌راه اختصاص یافته است. 
گفتنی است اگر چه کفتارها متعلق به خانواده سگ‌سانان نیستند و در خانواده مجزایی طبقه‌بندی می‌شوند اما به دلیل برخی شباهت‌های ظاهری با سگ‌سانان در این کتاب گنجانده شده است.
کتاب سگ‌سانان و کفتارها برای گروه سنی «د و ه» (دوره‌های اول و دوم متوسطه) در 278 صفحه تمام رنگی با کیفیت خوب و شمارگان 5‌هزار نسخه به قیمت 36‌هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.