انتشار مجموعه 6 جلدی «گفت‌وگو در باره‌ی انرژی» برای نوجوانان

مجموعه 6 جلدی «گفت‌وگو در باره‌ی انرژی» نوشته ریچارد و لوییس اسپیلزبوری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «انرژی هسته‌ای»، «انرژی سوخت فسیلی»، «انرژی آب»، «انرژی زیست توده»، «انرژی باد» و «انرژی خورشیدی» عنوان‌ کتاب‌های این مجموعه است که برای تاکید بر اهمیت استفاده مناسب از انرژی به ویژه انرژی‌های تجدید پذیر به چاپ رسیده است.
بر همین اساس، ترجمه‌ کتاب‌های این مجموعه را سلیمان فرهادیان، مجید عمیق و حسین سالاری بر عهده داشته‌‌اند.
«گفت‌وگو در باره‌ی انرژی» مجموعه‌ای نوآورانه است که به بررسی موضوع‌ها و فن‌آوری‌های مرتبط با بهره‌برداری از منابع انرژی تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر برای برآوردن نیازهای جهانیان به الکتریسته می‌پردازد.
بر اساس این خبر، طراحی بخش‌هایی مانند «بحث کنیم»، «گزارش یک بررسی» و «نمودار» در کنار ارایه‌ی یک واژه‌نامه، از ویژگی‌های‌ بارز این کتاب‌ها است.
در بخش «بحث کنیم» به موضوع‌های بحث‌برانگیز و نگرانی‌های مرتبط با بهره‌برداری از منابع انرژی و در بخش «گزارش یک بررسی» به معرفی نمونه‌های کاربردی از بهره‌گیری از منابع انرژی پرداخته شده است و «نمودار»هایی نیز برای نشان دادن چگونگی تولید الکتریسیته از منابع انرژی و کارکرد فن‌‌آوری مرتبط، رسم شده است.
هر یک از کتاب‌های این مجموعه ویژه گروه سنی «د» (12 تا 14 سال)، با قیمت 3هزار تومان در 32 صفحه رنگی و شمارگان 6هزار نسخه به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.