انتشار کتاب «تمرین خردسالان» برای بیست و سومین بار

کتاب «تمرین خردسالان (1)» به همراه 18 عنوان کتابِ دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه‌ی سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی، تجدید چاپ شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب در سال 1371 از سوی واحد پژوهش کانون با نظارت محمدحسن گلزاده و برنامه‌ریزی آموزشی نجم‌السادات مظفری تهیه و برای گروه سنی پیش از دبستان منتشر شد و اکنون در بیست و سومین مرحله چاپ، شمارگان آن به 295هزار نسخه رسید.
بر اساس این خبر، کتاب «زبان چیزها» سروده‌ی محمود کیانوش و تصویرگری حمید ترابلی به مرحله چاپ چهارم رسید و تاکنون 75هزار نسخه از آن برای گروه سنی «ب، ج» منتشر شده است.
در عین حال کتاب «گربه‌ی ایران ما» به نویسندگی فریبا کلهر و تصویرگری سعید رزاقی برای ششمین بار منتشر شد و شمارگان آن از مرز 70هزار نسخه گذشت.
بر اساس این گزارش، «چرا دعوا می‌کنی؟» به نویسندگی بریجیت ونینگر، ترجمه بهمن رستم‌آبادی و تصویرگری اِو تارلت برای چهارمین بار با شمارگان 40هزار نسخه برای گروه سنی «الف» منتشر شد و کتاب «خانواده آقای چرخشی» به نویسنده طاهره ایبد و تصویرگری علی نامور برای ششمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 33هزار نسخه گذشت.
در عین حال، کتاب «حکایت‌نامه» با گردآوری حسین معلم و تصویرگری بهرام خائف برای پنجمین دفعه با شمارگان 33هزار، «جزیره بی‌تربیت‌ها(2)» به نویسندگی شهرام شفیعی و تصویرگری ندا عظیمی برای سومین بار و شمارگان 30هزار و «خداحافظ راکون پیر» به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت برای چهارمین دفعه با 29هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.
هم‌چنین «دنیای شگفت‌انگیز بدن ما» و «دنیای حیوانات» از مجموعه راهی به سوی خداشناسی نوشته هارون یحیی ترجمه علیرضا عیاری برای سومین و چهارمین بار با شمارگان 27هزار و 25هزار نسخه منتشر شد.
بر همین اساس، سه کتاب‌ «بازی با آوا، بازی با الفبا (1 و 2 و 3)» به نویسندگی و تصویرگری زهره پریرخ برای سومین بار با شمارگان 25هزار، «ترانه‌های خواب و خیال» سروده‌ی گروه شاعران و تصویرگری گروه تصویرگران برای دومین بار با شمارگان 26هزار و 500 نسخه و «آش باش تا برافروزی» (گزیده‌ای از سخنان خواجه عبدالله انصاری) به انتخاب غلامرضا امامی و نقش و تذهیب علی‌اکبر صادقی برای سومین دفعه با شمارگان 20هزار نسخه تجدید چاپ شد.
در عین حال کتاب «کلاس بهار» سروده‌ی محمدحسن حسینی و تصویرگری فاطمه رادپور برای سومین بار با شمارگان 18هزار نسخه، «قیچی که دنبال کار می‌گشت» نوشته منیره هاشمی و تصویرگری مجید ذاکری در دومین مرحله چاپ با شمارگان 16هزار نسخه، ««گربه سانان» (پستانداران ایران جلد اول) با مدیریت اجرایی علی گلشن در چاپ سوم با شمارگان 10هزار نسخه و «هنر قصه‌گویی» به نویسندگی علی خانجانی در مرحله چاپ دوم با شمارگان 6هزار نسخه به تازگی تجدید چاپ شده است.