قصه‌ی «بزو و میشو» با گویش شیرازی

قصه‌ی «بزو و میشو» عنوان تازه‌ترین کتابی است که از مجموعه طرح سیمرغ قصه‌های مردم ایران با گویش فارسی و شیرازی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کتاب که با تصویرگری مبینا کوشکی و بازنویسی افسانه شعبان‌نژاد به چاپ رسیده قصه‌ی شنگول و منگول با قالبی متفاوت برای کودکان گروه سنی ب (7 تا 9 سال) روایت شده است.
بر اساس این گزارش، داستان این کتاب این‌گونه آغاز می‌شود: تابستان بود. صحرا پر از علف بود. خانم بز این طرف صحرا زندگی می‌کرد. خانم میش آن طرف صحرا زندگی می‌کرد. آن‌ها با هم به چرا می‌رفتند. احوال هم را می‌پرسیدند. از این‌جا و آن‌جا حرف می‌زدند.
یک روز وقتی خانم بز به خانم میش رسید گفت: «می‌شنوی؟ کم کم صدای هوهوی باد می‌آید. برگ‌ها را نگاه کن زرد می‌شوند. گرما دارد می‌رود. باید کاری کنیم؟» خانم میش با تعجب دور و برش را نگاه کرد و گفت: چه‌کاری؟!
کتاب «بزو و میشو» به همراه لوح فشرده روایت شفاهی قصه‌ با صدای ملیحه پورنوری و طراحی گرافیکی الهام صالحی در 44 صفحه رنگی با شمارگان 7هزار نسخه و قیمت 8 هزار و دویست تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.