تابستان‌خوانی نوجوانان ایرانی با «کتاب‌های داغ»

کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فهرستی از 78 عنوان از کتاب‌های مناسب برای مطالعه را منتشر و خواندن آن را به نوجوانان ایرانی در فصل تابستان توصیه کرده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌خانه‌ی تخصصی کودک و نوجوان نمایشگاه مرداد 1394 خود را به کتاب‌های جالب و جذاب برای گروه سنی د و ﻫ (نوجوانان) اختصاص داده و عنوان «کتاب‌های داغ» را برای این نمایشگاه برگزیده است.
در این نمایشگاه تعداد 78 جلد کتاب‌های فارسی و غیر فارسی مانند «افسانه شیر سپیدیال» نوشته‌ی محمدرضا یوسفی، «جنگ که تمام شد بیدارم کن» اثر عباس جهانگیریان، «زرد مشکی» نوشته فریدون عموزاده خلیلی، «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده، دختری با روبان سفید نوشته مژگان کلهر، «نامادری من» نوشته کاترین بیتسون با ترجمه پروین علی‌پور، «آرش و تهمینه» نوشته سیامک گلشیری، «عروسک پدر» نوشته پاتریشیا کالورت و «آیدابی» نوشته کارتین هانیگان هردو با ترجمه شقایق قندهاری، «اینگرید و گرگ» نوشته آندره آلکسیس با ترجمه نسرین وکیلی و پارسا مهین‌پور و... از ناشران مختلف به نمایش گذاشته شده است.
به گفته‌ی مسوولان کتاب‌خانه، این تعداد اثر با توجه به محدودیت‌های محل برگزاری نمایشگاه و بر اساس موضوع‌های جذاب آن‌ها، تجربه کارشناسان کانون و نظرسنجی‌های شفاهی انجام شده از نویسندگان، هنرمندان و مترجمان مراجعه کننده به کتاب‌خانه انتخاب شده است.
اسامی این کتاب های پیشنهادی به منظور استفاده علاقه مندان و نوجوانان کتابخوان در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.
کتاب‌خانه مرجع کانون هر ماه مجموعه‌ای از منابع کتاب‌خانه‌ای خود را به صورت ویژه و با موضوع‌های مختلف معرفی و در معرض دید علاقه‌مندان به حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان قرار می‌دهد.
این نمایشگاه تا پایان مرداد 94 همه روزه - به جز پنج‌شنبه و جمعه و روزهای تعطیل - از ساعت 8 تا 16 در خیابان شهید بهشتی خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) مجتمع شهید ملک شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  پذیرای بازدید کنندگان است.

اسامی 78 عنوان کتاب‌های داغ