رمان تخیلی «طلسم سیاه دل» منتشر شد

«طلسم سیاه دل» دومین کتاب از سه‌گانه سیاه دل کورنلیا فونکه نویسنده مشهور آلمانی با ترجمه شقایق قندهاری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پس از «سیاه دل» و «طلسم سیاه دل‌»، سومین رمان از این مجموعه نیز با ترجمه قندهاری تا چند ماه دیگر از سوی کانون روانه بازار کتاب خواهد شد.
رمانِ عجیب و پر از حادثه «طلسم سیاه دل»، در فصل‌هایی جداگانه و به شیوه‌ی داستان در داستان برای گروه‌های سنی «د و ه» (دوره اول و دوم متوسطه) نوشته شده است.
این رمان، پر از ماجراهای تخیلی، جذاب و دلهره‌آور است که در آن مرزی بین دنیای خیال و واقعیت احساس نمی‌شود.
بر اساس این خبر، ماجرای این رمان در باره دختری به نام «مگی» است. مگی و پدرش عاشق کتاب هستند. پدر مگی نیروی عجیبی دارد او می‌تواند با بلند خواندن، شخصیت‌های کتاب را به دنیای واقعی بیاورد.
مگی هم این نیروی جادویی را از پدرش آموخته است اما این توانایی، دردسرهایی برای او و خانواده‌اش ایجاد می‌کند و ادامه ماجرا...
این کتاب در 764 صفحه با شمارگان 6هزار نسخه و قیمت 16هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
قندهاری مترجم «طلسم سیاه دل» که آن را از روی نسخه‌ی انگلیسی به فارسی برگردانده است، در مورد این کتاب می‌گوید: «در جلد نخست، نویسنده با زیرکی خاصی تکلیف برخی از شخصیت‌ها را مشخص نمی‌کند و این یعنی در ادامه‌ی مجموعه باید به دنبال آن‌ها گشت. در جلد دوم هم که 10 سال از ماجرا گذشته با شخصیت‌های جدیدی آشنا می‌شویم و اتفاق‌های تازه‌ای می‌افتد. مثلاً «انگشت‌ خاکی» که از دنیای کتاب «سیاه دل» آمده، درمانده شده و می‌خواهد برگردد اما با اتفاق‌های تازه‌ای روبرو می‌شود چراکه در طی این 10 سال خیلی چیزها در دنیای «سیاه‌دل» فرق کرده است.»
بر اساس این گزارش فونکه نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آلمانی در سال 2008 جایزه‌ی بمبی و جایزه‌ی رزویتا را دریافت کرد و مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی دیگر او نیز از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات نوجوان به شمار می‌آید.
رمان‌های «سیاه‌قلب»، «سیاه خون» و «سیاه مرگ»  هم پیش از این از سوی انتشارات افق در ایران منتشر شد. سیاه قلب در سال 1388 شمسی در نمایشگاه لایپزیک آلمان به عنوان محبوب‌ترین کتاب منتخب نوجوانان، جایزه‌ی بین‌المللی کسب کرده بود.