نمایش نمونه‌ای از کتاب‌های  برگزیده جایزه مون‌بیم‌ در کتاب‌خانه مرجع کانون

نمایشگاهی از 48 کتاب‌ برگزیده جایزه مون‌بیم‌ «Moon beam» به زبان لاتین در کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جایزه همه ساله در شهر تراوس، میشیگان همراه با برگزاری جشن خواندن و به منظور افزایش شناسایی کتاب‌های برتر و حمایت از ادبیات کودک اهدا می‌شود.
جایزه مون بیم از سال 2007 توسط جرالد جنکینز با هدف ترویج خواندن، سوادآموزی و تشویق کودکان به سخاوت و دل‌سوزی، ایستادگی در برابر زورگویی و رسیدگی به رویاهای‌شان بنیان‌گذاری و به بهترین کتاب‌های کودکان در موضوعات گوناگون که هر سال در آمریکای شمالی و به زبان انگلیسی و اسپانیایی منتشر شده است، اختصاص دارد.
داوران جایزه متشکل از کتاب‌داران، کودکان، معلمان، کتاب‌فروشان و وبلاگ نویسان هستند تا خواندن مادام‌العمر را ترویج کنند.
کتاب‌خانه مرجع کانون که هر ماه مجموعه‌ای از منابع کتاب‌خانه‌ای خود را به صورت ویژه و با موضوع‌های مختلف معرفی می‌کند و در معرض دید علاقه‌‌مندان ادبیات کودک ونوجوان قرار می‌دهد این بار آثار نمایشگاه مون‌بیم‌ «Moon beam» را ارایه کرده است.
این نمایشگاه تا پایان شهریور 1394 به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 16 در کتاب‌خانه مرجع کانون واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع فرهنگی و هنری کانون برای علاقه‌مندان دایر است.