کد خبر: 245912
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
سه کتاب کانون نامزد جایزه سپیدار

سه کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مرحله‌ نهایی داوری جایزه سپیدار راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دو کتاب «پستانداران ایران» (گربه‌سانان) اثر علی گلشن و کتاب «دریا، دریا» نوشته سرور کتبی در بخش کتاب‌های غیر داستانی و کتاب «شکارچی کوسه‌کر» اثر عباس عبدی در بخش کتاب‌های داستانی به مرحله داوری نهایی این جایزه، راه یافتند.
در این میان، از بین حدود 500 کتاب چاپ شده که ناشران به دبیرخانه جشنواره سپیدار ارسال کرده بودند، 41 کتاب با موضوع داستانی و غیرداستانی به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد.
هم‌چنین، از بین کتاب‌های گروه‌های داستانی و غیرداستانی در هر گروه در نهایت یک کتاب برنده نهایی خواهد بود. علاوه بر آن یک کتاب داستان نیز از سوی بیش از 70 نفر از داوران کودک و نوجوان برگزیده خواهد شد.
بر اساس این گزارش، جایزه سپیدار که با رویکرد آموزش و فرهنگ‌سازی در مسایل زیست‌محیطی برگزار می‌شود، در چند بخش اصلی به صاحبان کتاب‌های تالیفی یا ترجمه، مطالب محیط‌زیستی چاپ شده در روزنامه‌های ویژه کودک و نوجوان و آثار چاپ نشده تعلق می‌گیرد.
در عین حال، این جایزه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب‌های نردبان، سازمان حفاظت از محیط‌زیست، دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی آموزش و پرورش، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نشریه دوچرخه (ویژه‌نامه کودک و نوجوان روزنامه همشهری) و نشریه کوله‌پشتی (ویژه‌نامه کودک و نوجوان روزنامه شهروند) پایه‌گذاری شده است.
برگزیدگان پایانی جایزه سپیدار روز چهارم مهر 1394 معرفی خواهند شد.