دنیای بدون جنگ در«یک جنگل و چند حیوان؟»

کتاب «یک جنگل و چند حیوان؟» به دنبال آموزش اعداد به کودکان است اما به آن‌ها می‌آموزد جهان بدون جنگ برای زندگی زیباتر است.

این اثر تازه‌ترین کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با شخصیت‌های حیوانی و طرح داستانی ساده، علاوه بر آموزش اعداد و ریاضی به کودکان، آن‌ها را در قالب یک شیوه غیرمستقیم به دنیایی بدون جنگ و آرامش دعوت می‌کند.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نویسنده این اثرِ منتشر شده برای گروه سنی «الف» و «ب» (5 تا 7 سال)، نورا حق‌پرست است و تصویرگری ندا عظیمی در قالب نقطه‌بازی و خانه‌سازی به کودکان کمک می‌کند که با مفاهیم ریاضی و شمارش اعداد 1 تا 10 آشنا شوند.
داستان کتاب این‌گونه شروع می‌شود: یکی بود، یکی نبود. روی زمین، جایی نه خیلی دور، نه خیلی نزدیک، جنگلی بزرگ بود. توی این جنگل هیچ‌کس نبود؛ ولی توی آسمان، خورشید بزرگ و قشنگ می‌تابید. یک شیر از راه رسید. غرّشی کرد و گفت: «چه جنگل بزرگی! این جا بهترین جا برای یک شیر قوّی است. این جنگل مال من است.» ...
کتاب «یک جنگل و چند حیوان؟» در 32 صفحه‌ی رنگی با شمارگان 5هزار نسخه به قیمت 5هزار و 100تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور عرضه می‌شود.