صدا‌ی یوهو... هاها در گوش خردسالان پیچید

مجموعه شعر «یوهو... هاها... صدا می‌آد» توجه خردسالان را به صداهای طبیعت، اشیا و حیوانات جلب می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این سروده‌ی جدید مریم اسلامی به تازگی از سوی انتشارات کانون منتشر شده است.
در ابتدای هر یک از شعرهای این کتاب، یک صدا گذاشته شده، به طور مثال: صدای «قیژ و قیژ و قیژ»، توجه خردسال را به صدای باز و بسته شدن دَر، جلب و او را کنجکاو می‌کند تا دنبال صدایی برود که شنیده است. ادامه هر شعر نیز اطلاعات مخاطب و قوه تخیل او را درباره‌ی آن صدا کامل خواهد کرد.
این کتاب برای گروه سنی «الف» (3 تا 6 سال) توسط هما خسروی تصویرگری شده است و با استفاده از تصویرهای مرتبط و جذاب با صداهای اول هر شعر، به آن‌ها می‌آموزد که عامل ایجاد همه‌ی صداهایی که ما می‌شنویم یک چیزی در طبیعت و یا پیرامون ما هستند.
از جمله صداهایی که خردسالان در این مجموعه با آن‌ها آشنا می‌‌شوند عبارتند از: «چیک‌وچیک‌وچیک»، «قریچ قریچ»، «هوهوهو»، «زی‌زی‌زی»، «قیژ و قیژ و قیژ»، «تالاپ تالاپ»، «بوم‌ بوم بوم»، «هور هور هور»، «جلینگ جلینگ» و.... است.
کتاب «یوهو... هاها... صدا می‌آد» با طراحی گرافیکی کامران مهرزاده در 15 قطعه سروده شده و یکی از ویژگی‌های خوب آن ورق خوردن به شکل تقویمی است که باعث شده تصویرهای کتاب به صورت عمودی ترسیم شوند و ابعاد بزرگتری در دو صفحه پیدا کنند.
یوهو... هاها... صدا می‌آد/ این صدا از کجا می‌آد؟/ من که می‌گم یه دیو قد بلنده/ توی حیاط می‌زنه، می‌خنده/ تاریکه و دیدن اون چه سخته/ خدای من! اون لولو نیست، درخته/ سروده‌ای با نام «یوهو... هاها...» از این مجموعه شعر است.
این مجموعه شعر در 36 صفحه رنگی با شمارگان 5هزار نسخه و قیمت 6هزار تومان در فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به فروش می‌رسد.