روایت‌ چشم‌های بابا برای کودکان

«مثل چشم‌های بابا» که روایت داستانی زندگی یک جانباز برای کودکان است، به قلم راضیه دهقان‌سلماسی و تصویرگری پرویز اقبالی منتشر شده است.

به ‌گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس کتاب «مثل چشم‌های بابا» بار دیگر به انتشار رسید. این کتاب روایت زندگی دختری است که با پدر جانباز خود زندگی می‌کند و به تصویر زندگی خود و پدرش می پردازد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: بابا برایم گنجشک می‌کشد. نوک گنجشک بابا به سینه‌اش چسبیده است. چشم‌های گنجشک در بال‌هایش است دلم برای بابا می‌سوزد و گریه می‌کنم. او سال‌هاست نمی‌بیند. یک خانه می‌کشم. دیوارهای خانه من کج است سقفش یک وری است و توی باغچه‌اش فقط یک بوته‌ی کوچک روییده است که چند تا خار بلند دارد. دفترم را روبروی بابا می‌گذارم و می‌گویم بابا ببین نقاشی کشیدم. بابا به نقاشی‌ام دست می‌کشد و خارهای بوته توی دستش فرو می‌رود من را دعوا می‌کند و می‌گوید باغچه جای گل است نه خار. دست‌هایم را دور گردن بابا می‌اندازم و او را می‌بوسم.
این کتاب که مناسب گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) است، به تصویر سال‌های جنگ و آرمان و اهداف‌های جنگ برای نوجوانان می‌پردازد. مخاطبان می‌توانند با مطالعه‌ی این اثر با زندگی هم‌سالان خود در دهه‌ی 60 آشنا شوند.
این اثر با شمارگان 5هزار نسخه و با قیمت 2هزار و 600 تومان قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.