کد خبر: 261729
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
«بازگردانده شده»؛ روایت پایداری برای نوجوانان

قهرمانان نوجوان رمان «بازگردانده شده» داستان پایداری را برای خوانندگان نقل می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، جدیدترین رمان انوشه منادی به موضوع درگیری‌های کردستان عراق و کردستان ایران در دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد.
این کتاب که در قالب طرح رمان نوجوان امروز به کتاب‌فروشی‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون رسیده است روایت‌گر زندگی سه دوست است که در غیاب مردهای روستا مجبور به اداره‌ی خود و خانواده‌هایشان هستند. آن‌ها به روایت زندگی عادی خود و جغرافیای جنگ برای ما می‌پردازند. در اواسط کتاب است که بچه‌ها سایه‌ی بلند جنگ بر زندگی خود را حس می‌کنند. «به‌روژ» راوی ماجراست و «ژیار» و «پش‌کات» دیگر قهرمانان کتاب.
«هفته‌گذشته ریخته بودند توی روستا و پدرها و جوان‌های روستا را به زور برده بودند جبهه. حالا ما مانده بودیم با پدربزرگ‌ها و مادرها و ننه‌ها. غیر از این‌ها هزار تا کار هم مانده بود. اگر ما، یعنی همین چند نفر انجام نمی‌دادیم باید مادرها یا پدربزرگ‌ها انجام می‌دادند؛ فکر کردن به این اوضاع خودش کلی دردسر داشت و دارد. توی هر خانه؛ سوخت برای گرم شدن لازم بود، آرد برای نان درست کردن، غیر از این‌ها شیر و تخم‌مرغ و گوشت پیدا می‌شد، اما برای پخت و پز نفت نداشتیم و هیچ ماشین دولتی هم سوخت نمی‌آورد تا مثل سابق پدرها بروند بار قاطر کنند و بیاورند.
این رمان 155 صفحه دارد و با قیمت 7هزار و 700 تومان با شمارگان 5هزار نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.