کد خبر: 263536
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
«روز بعد از معمولی بودن دنیا» خواندنی شد

رمان «روز بعد از معمولی بودن دنیا» نوشته‌ی زیتا ملکی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، زیتا ملکی به روایت داستان نوجوانی امروزی پرداخته است که دغدغه‌های متفاوتی دارد و در فضای شهری تهران دنیای فانتزی و رئال را در هم تلفیق می‌کند.
«آن شبی که پیدایش کردم دنبال آدم خاصی نبودم. می‌دانستم دیگر پیدا نمی‌شود که نمی‌شود. حتی وقتی دیدمش فکر نمی‌کردم خیلی زود باهاش وارد مرحله‌ی خوش‌گذرانی شوم. بیشتر همجنس‌های خودم تنهایی سر می‌کردند، با کسی دوست نمی‌شدند و تفریح‌شان این بود که در خیابان‌های سوت و کور نصف شب، به قوطی‌های خالی لگد بزنند و فوری غیب شوند. شبی که پیدایش کردم کلی حرف توی گلویم مانده بود. نه دوستی از جنس خودم داشتم نه توانسته بودم آنی را که می‌خواهم پیدا کنم.»
این کتاب فصل‌های متعدد دارد: روز ملی گریه و زاری، وقتی یک مار زرد پنج ستاره شد، بر فراز دشت فلامینگوها و جاهای دیگر، کافه‌ی ایستگاه آخر، مسافران سرزمین سفید پررنگ. نویسنده تلاش کرده است در این کتاب به دغدغه‌های برخی از نوجوانان شهرنشین بپردازد و دنیا را از دیدگاه آنان روایت کند.
«روز بعد از معمولی بودن دنیا» 152 صفحه دارد. قیمت آن 7هزار و 500 تومان است. این اثر در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور قابل خریداری است.