کد خبر: 265290
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
«سگ‌سانان و کفتارها» به چاپ سوم رسید

«سگ‌سانان و کفتارها»، کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1394، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ سوم رسیده است.

به‌ گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، دومین جلد از مجموعه‌ی «پستانداران ایران» به قلم علی گلشن این روزها بار دیگر وارد بازار نشر شده است.
این کتاب که پیش از این از سوی شورای کتاب کودک و جایزه‌ی لاک پشت پرنده نیز برگزیده شده بود به معرفی گونه‌های ارزشمند پستانداران ایران می‌پردازد. سگ‌ها،‌ گرگ‌ها و کفتارها در این کتاب با زبانی علمی اما ساده به مخاطبان معرفی شده‌اند و گروهی از عکاسان حرفه‌ای مولف را در تولید این دانش‌نامه یاری کرده‌اند.
در مقدمه این کتاب آمده است: «این کتاب دریچه‌ای است برای ورود به دنیای سگ سانان که قدیمی‌ترین دوست و همدم انسان در طول تاریخ بوده‌اند. دوستی‌ای به قدمت هزاران سال که تا به امروز نیز پایدار مانده است. در گذشته‌های دور گرگ‌ها و انسان‌های غارنشین شباهت‌های بسیاری با یکدیگر داشتند. هر دو شکارگرانی بودند که برای به چنگ آوردن طعمه به شکل گروهی تلاش می‌کردند و برای حفاظت از خود و افراد گروهشان با دیگر جانوران مبارزه می‌کردند.»
این کتاب 273 صفحه و 4هزار و 500 تومان قیمت دارد.