کد خبر: 265512
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
«زمستان سبز» لیلا از تابستان آغاز شد

حضور نوجوانان و دختران در جریان انقلاب اسلامی موضوع اصلی کتاب «زمستان سبز» اثر نورا حق‌پرست است. این کتاب با ویرایشی جدید وارد بازار کتاب شده است.

به‌ گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «زمستان سبز» رمانی مناسب برای نوجوانان است که آنان را با فضای نوجوانان و دختران در سال‌های قبل از انقلاب آشنا می‌کند.
در این کتاب دختری به نام لیلا فعالیت‌های خود را علیه رژیم پهلوی از تابستان 1357 آغاز می‌کند، و به  آرمان‌های خود تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه می‌دهد.
این کتاب وصف حال زندگی خصوصی و روابط او با خانواده و همسایگان است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: اما امسال، حال و هوای مدرسه جور دیگری بود. حرف بچه‌‌ها در باره‌ی خبرهای تظاهرات این شهر و آن شهر بود. می‌گفتند دایی و پسردایی یکی از بچه‌های کلاس سوم در روز هفدهم شهریور شهید شده‌اند. خلاصه هرکسی حرفی داشت و خبری. البته بعضی از بچه‌ها هم کاری به این چیزها نداشتند و با دیگران قاطی و هم صحبت نمی‌شدند.
بر اساس این گزارش، حق‌پرست در این اثر بخشی از خاطره‌های خود را به رشته‌ی تحریر در آورده است و در مقدمه‌ی آن به مستند بودن داستان اشاره داشته است.
این کتاب که در 206 صفحه و با قیمت 6هزار و 500 تومان به انتشار رسیده است در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور قابل خریداری است.