کد خبر: 266538
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
سه‌گانه‌ی « سیاه‌دل» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «مرگ سیاه دل» نوشته‌ی کورنلیا فونکه با حضور شقایق قندهاری به عنوان مترجم این سه گانه سه‌شنبه سوم اسفند 95 برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، صبح روز سه‌شنبه سوم اسفند سرای اهل قلم میزبان نویسندگان، مترجمان و پژوهش‌گران کتاب کودک و نوجوان است تا ضمن رونمایی از سه کتاب «سیاه دل»، «طلسم سیاه دل» و «مرگ سیاه دل» به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی اهمیت این آثار بپردازند.
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های 88 تا 92 دو کتاب اول از این مجموعه را به انتشار رسانده است. به تازگی نیز کتاب «مرگ سیاه دل» نیز منتشر شده است.
این مجموعه درباره‌ی دختر بچه‌ای است که پدر صحاف او قدرتی جادویی دارد. او هنگامی که کتاب‌ها را بلند می‌خواند شخصیت‌های داستان‌ها را زنده می‌کند و می‌تواند آدم‌های دنیای واقعی را به دنیای داستان‌ها ببرد.
کورنلیا فونکه از نویسندگان موفق سال‌های اخیر در حوزه‌ی نوجوان بوده است که سه‌گانه‌ی سیاه دل را می‌توان از آثار شاخص او دانست.
در این آیین مناف یحیی‌پور معاون تولید، نورا حق‌پرست مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون، شقایق قندهاری مترجم کتاب، شهرام اقبال‌زاده مترجم و محقق کتاب‌های کودک و نوجوان درباره‌ی اهمیت این کتاب سخن خواهد گفت. دیگر مهمان این نشست علی خاکبازان ویراستار کتاب سوم این مجموعه است.
این نشست از ساعت 10:30 تا 12:30 در خانه‌ی کتاب به نشانی خیابان انقلاب،‌ خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر،‌ پلاک دو، ‌سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.