کد خبر: 266751
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
دو برگزیده و یک تقدیری سهم کانون از جایزه شورای کتاب کودک

دو جایزه‌ی برگزیده و یک جایزه‌ی تقدیری پنجاه و چهارمین سالگرد شورای کتاب کودک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسید.

به گزارش اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پنجاه و چهارمین سالگرد شورای کتاب کودک عصر روز 8 اسفند 1395 در حالی برگزار شد که فرهاد حسن‌زاده و نورا حق پرست در بخش داستان تالیفی، نشر الکترونیک و کتاب الکترونیک جوایزی را از کمیته داوران این جایزه دریافت کردند.
براین اساس لوح برگزیده‌ی بخش داستان تالیفی به رمان «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده از مجموعه‌ی رمان نوجوان امروز و نورا حق‌پرست به عنوان مدیر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعلق گرفت.
در این بخش کتاب‌های «زیر نور ماه شیشه‌ای، یک مرثیه» به ترجمه کیوان عبیدی زاکانی از نشر افق؛ «اقیانوس انتهای جاده» با ترجمه فرزاد فربد از نشر کتاب پریان؛ «آبشار یخ» با ترجمه‌ی محبوبه نجف‌خانی از نشر افق؛ «وحشی» با ترجمه نسرین وکیلی از نشر آفرینگان و «مشق شبم را ننوشتم چون...» به ترجمه رضی هیرمندی از نشر افق نیز به عنوان برگزیده معرفی شدند.
کمیته بررسی شورای کتاب کودک که در پنج رشته شعر، داستان، غیر داستان، تصویر و نشر الکترونیک جوایز خود را اهدا می‌کند؛ در بخش نشر الکترونیک نیز انتشارات کانون را شایسته‌ی دریافت جایزه اعلام کرد.
لوح برگزیده کمیته جوایز نشر الکترونیک به نورا حق‌پرست رسید.  گفتنی است که مجموعه «سیمرغ قصه‌های مردم ایران» پیشتر کتاب‌های گویایی تولید کرده است که آثار  «استاد محمد پینه دوز» و «زور کی از همه بیشتره» با گویش یزدی و گویش دلیجانی به عنوان آثار برتر شناخته شدند.
همچنین لوح تقدیر این بخش هم به کتاب الکترونیکی «کرم سه نقطه» با طراحی و کارگردانی جلال وزیری و نویسندگی و تصویرگری سروناز پریش تعلق گرفت.
لازم به ذکر است که در این آیین جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه‌ی ادبیات و تصویرگری حضور داشتند.