کد خبر: 267372
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
عید نوروز با «نوروزها و بادبادک‌ها»

«نوروزها و بادبادک‌ها» اثر ثمین باغچه‌بان بار دیگر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسید.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، اثر خواندنی ثمین باغچه‌بان با تصویرگری‌های ماندگار نورالدین زرین‌کلک و ویرایش جدید منتشر شد.
بر این اساس، در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هر سال، نوروز با خود بادبادک می‌آورد و بادبادک‌ها رنگ و بو و شادی نوروز را با خود به هر جا می‌برند. بادبادک‌های گوناگون و رنگارنگ که در چشم‌ها می‌پرند و می‌رقصند، در چشم‌ها می‌خندند و دور می‌شوند. بادها که خواهران بادبادک‌ها هستند آن‌ها را همچون دختران شاه پریان بر دوش‌های خود می‌گذارند و بر فراز دشت‌ها و جنگل‌ها و دریاها می‌برند. گاه هم بادبادک‌ها ستاره می‌شوند و از ابر و نسیم هم بالاتر می‌روند و سال بعد در نوروزی دیگر مهمان دست و نگاه کودکان می‌شوند.
نقاشی‌های زیبای این کتاب نیز نوروز و بادبادک‌ها و شادی‌ها را جلوه دیگری بخشیده است.»
این اثر به ترسیم دنیای اطراف راوی و تغییرهای دنیای اطراف او به فرا رسیدن فصل بهار می‌پردازد. در این میان نویسنده و تصویرگر از عنصر خیال بهره برده‌اند تا اثری متفاوت را خلق کنند که در آن روابط انسانی و خیال و واقعیت در هم می آمیزند.
این اثر که برای نخستین بار در سال 1354 منتشر شده است هم اکنون به قیمت 3هزار و 300 تومان قابل خریداری از تمامی فروشگا‌ه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.