کد خبر: 269207
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
گزیده‌ی سخنان خواجه عبدالله انصاری برای نوجوانان بازنشر شد

«آتش باش تا برافروزی» عنوان کتابی است که در آن گزیده‌ای از سخنان خواجه عبدالله انصاری به همت غلامرضا امامی گردآوری شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب با دیباچه‌ای از غلامرضا امامی در تعریف عرفان و معرفی پیر هرات آغاز می‌شود: «درخشان‌تر از همه این که عرفان، شعر فارسی را از مداحی و بیهوده سرایی رهایی بخشید. بسیاری از شاعران بزرگ، چون عارف شدند، درگاه امیران و وزیران را رها کردند و به جای عیش و نوش و بیهوده‌سرایی، جامه‌ی وصله‌دار پوشیدند و به میان مردم رفتند و با مردم نشستند، برخاستند و کوشیدند تا با آوردن قصه‌ها و مثل‌های مردم، به زبان مردم سخن بگویند و آنان را به عشق، برادری و گذشت دعوت کنند. آثار عطار و مولوی و دیگر شاعران عارف، سرشار از این گونه قصه‌ها و مثل‌هاست.»
امامی نویسنده و مترجم نام آشنای کتاب کودک و نوجوان در این کتاب 60 جمله از خواجه عبدالله را گردآورده است. علی‌اکبر صادقی نیز نقش و تذهیب این اثر را برعهده داشته است.
این کتاب نخستین بار در سال 1357 از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و هم‌اینک با ویرایشی متفاوت راهی بازار کتاب شده است.
گفتنی است قطع این کتاب خشتی، شمارگان آن 5000 نسخه و قیمت آن 4هزار تومان است.