داستان دوستی مرد کشاوز و ماه در ایران خواندنی شد

«ماه و مرد کشاورز» عنوان داستانی مصور به قلم مارگارت مهی نویسنده نامدار نیوزلندی است که در قالب آثار تخیلی برای کودکان نوشته و با ترجمه فریده خرمی منتشر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهی یا ماهی نویسنده‌ی برجسته‌ی آثار کودکان در نیوزلند و یکی از نویسندگان شاخص این رشته در جهان و برنده جایزه معتبر هانس کریستین اندرسن در سال 2006 با کتاب «دختری که در مهتاب خود را شست» بود. او سال 1936 در فاکاتانی این کشور زاده شد و در سال 2012 نیز درگذشت.
این نویسنده دو بار در دوران زندگی خود مدال کارنگی را در سال‌های 1982 برای «شکار» و 1984 برای «تبدیل» دریافت کرد و سه جایزه‌ی فونکس را نیز در سال‌های 2005، 2006 و 2007 گرفت.
«ماه و مرد کشاورز» او داستان کشاورز غمگینی است که به دنیای اطراف توجهی ندارد و در مزرعه‌ای کوچک زندگی می‌کند، هر شب حیوانات این مزرعه در علفزار به شادی و پایکوبی می‌پردازند تا این‌که بالاخره کشاورز را عصبانی می‌کنند،‌ اما ماجرا همیشه نمی‌تواند به این منوال پیش برود.
در بخشی از این کتاب که در قطع رحلی منتشر شده است، می‌خوانیم: «مرد کشاورز به طرف کمد بزرگش دوید. پالتوهای کهنه، قیچی، یک لنگه چکمه‌ی لاستیکی و یک قلاب ماهیگیری را پرت کرد بیرون و... آهان! آنجا، ته کمد چراغ قوه‌ی زرد بزرگش را پیدا کرد. یک لنگه چکمه‌ی لاستیکی‌اش را پوشید. چراغ قوه‌اش را برداشت و بیرون دوید. مترجم این اثر فریده خرمی است و تصویرگری آن را دیوید الیوت بر عهده داشته است.»
«ماه و مرد کشاورز» همچنین بر اساس قانون بین‌المللی حق نشر (کپی رایت) از سوی امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشارات  (Random House)کشور نیوزلند خریداری شده است و با قیمت 5هزار و 300 تومان و شمارگان 5000 نسخه قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون در سراسر کشور است.
گفتنی است این کتاب 40 صفحه‌ای مناسب گروه سنی «ب» (7 تا 10 سال) است.