عرضه‌ی 3 محصول جدید کانون در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 3 عنوان بازی رایانه‌ای در بخش مسابقه دومین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، واحد تولیدات رایانه‌ای کانون 3 عنوان بازی‌ "افسانه روزبه"، "موش و مار" و "گنج پنهان" را در کنار بازی برخط "آرمان شهر" در معرض دید علاقه‌مندان این جشنواره قرار داد.
در این میان "افسانه روزبه" اولین بازی نقش‌آفرینی نوبتی در ایران و دارای سبک ماجرایی است که پس از پایان مراحل دو زبانه شدن وارد بازار می‌شود.
همچنین بازی رایانه‌ای "موش و مار" برگرفته از داستان موش و مار مرزبان‌نامه، دارای طراحی گرافیک مورد توجه کودکان و سبک ماجرایی است.
در عین حال، "گنج پنهان" نیز نوعی بازی با هدف مدیریت راهبردی منابع مالی است که از سوی بازدید کنندگان با استقبال فراوان روبرو شد.
در همین حال علاقه‌مندان در این جشنواره، با بازی برخط "آرمان شهر" با نشانی اینترنتی www.arman-shahr.com آشنا شدند و این بازی را که به صورت آزمایشی در وب قرار گرفته بود، مشاهده و بازی کردند.
در این جشنواره و نمایشگاه 187 اثر بازی‌سازان ایرانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در 3 بخش مسابقه "بازی‌های ایرانی"، "طراحی کاراکتر" و "بازی‌نامه نویسی" به رقابت گذاشته شد.
در همین حال، در بخش بازی‌های ایرانی آثار در قالب" بازی‌های بزرگ"، "بازی‌های برخط"، "بازی‌های موبایل" و "بازی‌های کوچک" مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد. 
بر اساس این گزارش، در بخش جنبی جشنواره همچنین، مسابقه طراحی بازی برخط و مسابقه ایده‌های قرآنی برگزار شد.
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، 6 تا 10 تیر در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.
مراسم پایانی این جشنواره در روز 19 تیر با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار می‌شود.