کد خبر: 209442
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
بازدید 27866
گسترش طرح امانت‌دهی عروسک‌های ملی دارا و سارا در مراکز کانون

طرح امانت‌دهی عروسک‌های ملی دارا و سارا از تابستان امسال در 30 درصد از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر استان کشور اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امانت‌دهی این عروسک‌ها در کنار امانت‌دهی کتاب در سال 89 در مراکز فرهنگی هنری کانون طراحی و اجرا شد.
این طرح ابتدا در استان سیستان و بلوچستان اجرا و مورد ارزیابی قرار گرفت، در مرحله بعد در 10 درصد مراکز فرهنگی هنری در استان‌ها به اجرا درآمد.
بر همین اساس، این طرح، فرآیندی است که طی آن مربی می‌تواند با استفاده از تاثیرات تربیتی عروسک‌ها در چرخه‌ی رفت و برگشت به خانه‌ی عضو، بخشی از اهداف کانون را در تعامل با عضو و خانواده‌ی او محقق کند.
در طرح امانت‌دهی، عروسک نه تنها یک وسیله‌ی سرگرم کننده، بلکه به عنوان یک واسطه تربیتی برای افزایش مهارت‌های زندگی، تقویت هویت ملی، مذهبی و ایجاد جذابیت در فعالیت‌های کانون به عنوان یک الگوی ایرانی مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گفتنی است برای هر مرکز مجری طرح امانت‌دهی، 20 عروسک دارا و 20 عروسک سارا در نظر گرفته شده است.
هر عروسک یک شناسنامه‌ی فرهنگی همچون مشخصه‌های فیزیکی و ظاهری و عکس عروسک، مشخصه‌های محتوایی و صفحه‌ی مهر امانت رفت و برگشت دارد و در زمینه‌ی مسایل بهداشتی، آموزش‌های لازم به اعضا ارایه می‌شود.
در هر نوبت امانت‌دهی، فقط یک عروسک به عضو امانت داده می‌شود و فاصله‌ی زمانی مناسب برای امانت گیرندگان یک هفته در نظر گرفته شده است.
این طرح از 31 مرداد 91 تا 31 مرداد 92 در مراکز فرهنگی هنری کانون اجرا خواهد شد.