فرهنگ‌سازی برای تغییر سلیقه‌ی مخاطبان، درخواست مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از نهادهای فرهنگی کشور خواست برای تغییر سلیقه‌ی مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای در ایران دست به فرهنگ‌سازی بزنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهروز مینایی در این زمینه گفت که بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی به بازی‌های پرتحرک و بازی‌های فوتبالی علاقه‌مند هستند و  نهادهای فرهنگی می‌توانند با تولید بازی‌های متنوع، مخاطبان را به استفاده‌ی درست و مناسب از این بازی‌ها تشویق کنند.
وی که در مراسم رونمایی از دو عنوان بازی رایانه‌ای جدید کانون، هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی شرکت کرده بود، در عین حال کانون را در عرصه‌ی تولید بازی‌های رایانه‌ای پیشتاز معرفی کرد و افزود: در زمان حاضر که ما در تولید این بازی‌ها به ویژه در حوزه‌ی کودک و بازی‌های آموزشی و تفریحی و سرگرمی با کاستی‌ها و کمبودهایی روبرو هستیم کانون این خلا را جبران می‌کند  و در این حوزه‌ها دست به تولید می‌زند.
مینایی بحث عرضه و پخش و تبلیغات را یکی از چالش‌های تولید بازی‌های رایانه‌ای در ایران دانست و از کانون خواست با توجه به دارا بودن نظام توزیع اختصاصی، به پخش بازی‌های دیگر تولیدکنندگان نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود کمک کند.
وی برای گسترش همکاری‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با کانون اعلام آمادگی کرد.
دو عنوان از بازی‌های رایانه‌ای جدید کانون با نام  «گوسفندان بازیگوش» و «عمو نوروز و رویای آدم برفی» روز 20 بهمن 1392 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تهران با حضور علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل و مسوولان کانون و مسوولان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رونمایی شد.