کد خبر: 270371
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
بازدید 16842
اعلام نتایج نشست کمیسیون ثبت و صدور مجوز اسباب‌بازی

نتایج تازه‌ترین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت ساخت، طراحی، توزیع و واردات اسباب بازی اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون تعداد 53 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و رای لازم صادر شد که از این تعداد 43 پرونده ثبتی و 10 پرونده خواستار مجوز تولید بودند.
بر اساس این گزارش از مجموع پرونده‌های بررسی شده 20 پرونده از نظر ثبت بلامانع تشخیص داده شد که از نظر گروه‌بندی پنج پرونده در گروه آموزشی و کمک آموزشی، 9 پرونده در گروه فکری، 4 پرونده در گروه فرهنگی‌هنری و 2 پرونده در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای به ثبت رسید.
هم‌چنین از میان پرونده‌های خواستار صدور مجوز تولید با درخواست 9 پرونده موافقت شد که این تعداد نیز از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی، یک پرونده در گروه آموزشی و کمک آموزشی، شش پرونده در گروه فکری و دو پرونده در گروه فرهنگی هنری قرار داشتند.
بر همین اساس کمیسیون برای 24 پرونده دیگر رای مشروط صادر کرده تا پس از رفع ایراد‌های وارده برای تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.
در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های در 6 گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری ، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رای قرار می‌گیرد. دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید، فهرستی جدیدی را برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی آماده کرده است که به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 گفتنی است دومین دوره آموزشی بازرسان و نمونه‌برداران اسباب‌بازی در ورودی‌های گمرگ کشور،  5 مرداد در بوشهر برگزار خواهد شد.

لیست پرونده های ثبتی بررسی شده در اولین جلسه کمیسیون