نتایج سومین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی اعلام شد

سومین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در مرداد سال 1396 برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس اعلام این کمیسیون 104 پرونده در این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت که از این میان 44 پرونده ثبتی، 13 پرونده صدور مجوز تولید و 47 پرونده مربوط به بخش واردات اسباب‌بازی در گمرک‌های ستادی بود.
بر همین اساس از مجموع پرونده‌های بررسی شده 37 پرونده ثبتی شامل 5 پرونده در گروه حرکتی مهارتی، 2 پرونده در گروه آموزشی و کمک آموزشی، 11 پرونده در گروه فکری، 11 پرونده در گروه فرهنگی‌هنری، 1 پرونده در گروه کمک درمانی و 7 پرونده در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای مجوز ثبت دریافت کرد.
همچنین از مجموع پرونده‌های متقاضی مجوز تولید با 13 پرونده موافقت شد و 3 پرونده نیز که به دلیل عدم احراز شرایط ثبت در کمیسیون رأی نیاورده بود با توجه به بررسی و احراز نمونه‌های مشابه آن با مجوز تولید آن‌ها موافقت شد تا در مجموع 16 پرونده در سومین نشست این کمیسیون مجوز تولید دریافت کنند.
در همین حال، از میان پرونده‌هایی که مجوز تولید گرفته است 8 اسباب‌بازی در گروه حرکتی مهارتی، 2 نمونه در گروه آموزشی و کمک آموزشی و 6 پرونده در گروه فکری قرار دارد.
بر اساس اعلام شورای نظارت بر اسباب‌بازی‌ در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها در 6 گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.
گفتنی است، دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید، اقدام به تهیه فهرستی برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
این کار با هدف معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولیدکنندگان است تا سرآغازی جدید برای افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارهای تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مورد نظر قرار گیرد.

فهرست پرونده های ثبتی بررسی شده در سومین جلسه کمیسیون ثبت طرح و مجوز تولید