کودکان زنجانی گذر زهره از مقابل خورشید را رصد می‌کنند

کودکان و نوجوانان زنجانی پدیده‌ی نادر "گذرسیاره زهره از مقابل خورشید"را در رصدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر رصد می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسدالله قمری نژاد دبیر اجرایی کمیته آماتوری انجمن نجوم و کارشناس مرکز علوم ونجوم کانون زنجان گفت:  این پدیده نادر بطور متوسط هر 120 سال یکبار اتفاق می‌افتد، و در قرن بیستم ساکنان زمین شاهد این پدیده نبوده‌اند و برای رصد دوباره آن نیز باید نزدیک به 105 سال منتظر بمانند.
اگر چه صبح‌گاه 17 خرداد زمان رصد این پدیده‌ی نادر خواهد بود اما مرکز علوم و نجوم کانون زنجان به همین منظور جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با این علوم  به بهانه گذرسیاره زهره از مقابل خورشید در روز‌های 16 و 17 خرداد کارگاه‌های آموزش رصد این رویداد را برگزار خواهد کرد.
هم‌چنین ویژه برنامه‌های دیگری نیز هم‌زمان با این رویداد مهم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان پیش‌بینی شده است که بر پایی کارگاه‌های آموزش تخصصی با محوریت گذرسیاره زهره از مقابل قرص خورشید، بررسی دلایل علمی این پدیده، عکاسی نجومی و پروژه‌های علمی قابل انجام در حین این رویداد از جمله این برنامه‌ها است.
گفتنی است، شرکت در این برنامه‌ها برای عموم  علاقه‌مندان آزاد و به صورت رایگان است.