سنجش دانسته‌های زیست محیطی کودکان در  مسابقه اینترنتی  «تالاب زریوار»

«تالاب زریوار» عنوان مسابقه‌ای اینترنتی است که با هدف برانگیختن حس مراقبت از جاذبه‌های طبیعی و محیط زیست در میان کودکان و نوجوانان برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفته‌ی محیط زیست بهانه‌‌ای است تا کودکان و نوجوانان با جاذبه‌های طبیعی ایران بزرگ آشنا شوند در عین حال نحوه‌ی مراقبت و حفاظت از محیط زیست را نیز فرا بگیرند.
در این میان دو اداره کل حفاظت محیط زیست و کانون استان کردستان در برگزاری این مسابقه‌ی چهار گزینه‌ای مشارکت کرده‌اند و جوایز برگزیدگان آن را تامین می‌کنند.
بر این اساس کاربران فارسی زبان کودک و نوجوان در اینترنت برای شرکت در مسابقه «تالاب زریوار» و پاسخ به 14 سوال آن می‌توانند به پایگاه مسابقات کانون به نشانی  www.kanoonquiz.ir   مراجعه کنند و به پرسش‌های این مسابقه ظرف 20 دقیقه پاسخ دهند.  
برای شرکت در این رقابت اینترنتی که به مناسبت هفته محیط زیست از روز 18 خرداد 1392 آغاز شده تا روز 18 مرداد مهلت تعیین شده است.
پس از این زمان تعیین شده به برگزیدگان مسابقه بر اساس تعداد پاسخ صحیح و قرعه‌کشی جوایزی اهدا خواهد شد.
سوال‌های این مسابقه علاوه بر سنجش میزان آشنایی کاربران با ویژگی‌های این تالاب نادر آبِ شیرین، محورهایی مانند مشکلات عرصه‌ی محیط زیست در ایران، آلاینده‌ها و گونه‌های گیاهی و جانوری طبیعت ایران و استان کردستان را مورد توجه قرار داده است.
«تالاب زریوار» از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می‌رود که در 3 کیلومتری شهر مریوان در استان کردستان واقع شده و همه ساله پذیرای بسیاری از گردش‌گران داخلی و خارجی است.
هفته محیط زیست در ایران همه ساله طی روزهای 15 تا 21 خرداد برگزار می‌شود.