کد خبر: 198056
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۳۱
کودکان سوئدی با هنرهای اصیل ایرانی آشنا شدند

کودکان سوئدی با ساخت مجسمه‌های سفالی، جلوه‌ای از هنر سفالگری ایرانی را با دستان کوچک خود تجربه کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز اسلامی اهل بیت استکهلم طی روزهای 18 تا 24 اسفند میزبان بچه‌های سوئدی و برخی از کشورهای اسلامی در قالب اولین هفته دوستی کودکان ایران و سوئد است.
 در این برنامه مربیان و کارشناسان کانون تلاش می‌کنند در زمان محدود حضور بچه‌ها در محل برگزاری برنامه، آن‌‌ها را با هنرهای اصیل ایرانی از جمله سفالگری، نقاشی و ساخت قاب با آیینه و سفال و مهره‌های فیروزه ایرانی و خطوط مُعقّلی آشنا کنند.
 در این میان به گفته مربیان کانون، برنامه‌های این هفته دوستی مورد توجه کودکان سوئدی و مربیان آن‌ها قرار گرفته است و مربیان بچه‌ها در پایان برنامه اظهار می‌کنند که این روز به یاد ماندنی را فراموش نخواهند کرد و خاطره ایران و آموزش‌های هنری مربیان ایرانی در ذهن آن‌ها ثبت و ماندگار شده است.
 بر اساس این گزارش گروهی از بچه‌های سوئدی با خواندن ترانه و بازی عمو زنجیرباف زیر نظر مربیان ایرانی وارد فضای محل برگزاری هفته دوستی شدند و با همراهی نوای سه تار ایرانی، به بازدید نمایشگاهی پرداختند که کانون آن را برپا کرده است.
 این کودکان سپس در کارگاه‌های هفته دوستی کودکان ایران و سوئد شرکت کردند.
 این برنامه فرهنگی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوئد برپا شده است و در آن 233 عنوان کتاب‌های فارسی، انگلیسی، کتاب فیلم‌ آموزش زبان فارسی، کتاب‌های کانون زبان ایران و 40 عنوان از سرگرمی‌های سازنده کانون، بخش رصد و نجوم كانون، 30 عدد از آثار تصویرگری کتاب‌های کودک کانون و مجموعه‌ای از آثار عكاسی و نقاشی كودكان ارایه و به بازدید کنندگان نمایشگاه معرفی می‌شود.
 اجرای قصه پیر چنگی با همراهی آواز و نوای ساز سه تار ایرانی، معرفی نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا، نمایش دو فیلم "بارون میاد جرجر" از تولیدات کانون و "شکوه تخت جمشید"، و ارایه کتاب‌های گویا و كتاب‌های الكترونیك کانون برای اولین بار در یک کشور خارجی از جمله برنامه‌های این هفته دوستی در شهر استکهلم سوئد است.
 همچنین بازدید کنندگان در کارگاه‌های دیگری نیز مانند سرگرمی‌های آموزشی برای معرفی معماری اسلامی، کاغذ و تا، صورتک‌سازی، نقاشی با موضوع پیام صلح برای کودکان جهان و کودکان ایران و سوئد در رول‌های کاغذی و نمایش خلاق شرکت می‌کنند.
 هفته دوستی کودکان ایرانی و سوئدی روز 24 اسفند به کار خود پایان می‌دهد.