موفقیت 8 کودک و نوجوان ایرانی در دو دوره مسابقه نقاشی شانکار هند

جوایز دو دوره از مسابقات بین‌المللی نقاشی شانکار هند که در آن 8 کودک ایرانی برگزیده شده‌اند به ایران فرستاده شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر اساس نتایج این مسابقه که در سال 2008 برگزار شده و جوایز آن بعد از دو سال به ایران ارسال شده است، یک دختر 15ساله گنبدی به نام مرجان زبرجد نشان نقره و دیپلم افتخار این رقابت را از آن خود ساخت.
در همین حال 7 کودک و نوجوان دیگر ایرانی موفق به دریافت نشان و دیپلم افتخار این مسابقه شدند.
بر این اساس جوایز این مسابقه معتبر بین‌المللی به 5 عضو مراکز کانون به نام‌های نگین گورنگی 8 ساله از مرکز شماره 6 کانون اصفهان، مهدیه صفری 9 ساله از تهران، سمیرا ابراهیمی 14 ساله از کرند غرب کرمانشاه و مهلا گورکانی 14 ساله از مرکز شماره 5 زاهدان و مهدی اشرفیان 15 ساله از گز برخوار اصفهان و دو نوجوان غیر عضو کانون به نام‌های ملیکا ربیعی 11 ساله و ماه‌منیر هوایی 9 ساله از تهران تعلق گرفت.
کانون 56 اثر نقاشی اعضای خود را به این مسابقه با موضوع آزاد ارسال کرده بود.
بر اساس خبر دیگری از شانکار هند، ملیکا ربیعی همچنین نشان نقره دوره بعدی مسابقه نقاشی شانکار هند در سال 2009 میلادی را نیز به خود اختصاص داده است.
نتایج مسابقه نقاشی شانکار هند با وجود قدمت و اعتبار بین‌المللی تنها از طریق پست به شرکت کنندگان اعلام می‌شود و این رقابت هنری دارای پایگاهی اینترنتی برای انتشار اسامی برندگان نیست این مساله باعث می‌شود تا نتایج با تاخیر به برگزیدگان اعلام شود.