کتاب‌های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوحه قطر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 84 عنوان از کتاب‌های خود را به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ایتالیایی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه قطر به نمایش گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی کانون، ایران میهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه است و علاوه بر کانون 20 ناشر دیگر ایرانی نیز به عرضه‌ی کتاب‌های مختلف خود می‌پردازند.
در این میان تعدادی از نویسندگان و هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه‌ی ادبیات کشور به ویژه ادبیات کودک ونوجوان نیز در این دوره حضور دارند.
این در حالی است که در مجموع بیش از 430 ناشر از 41 کشور جهان، کتاب‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه در دوحه قرار داده‌اند.
بر اساس این گزارش در مراسم گشایش این نمایشگاه، حمد بن عبدالعزیز الکواری وزیر فرهنگ و هنر قطر و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران از غرفه کانون دیدن کردند و کارشناسان این غرفه به معرفی کانون و محصولات و تولیدات آن پرداختند و هدایایی نیز به رسم یادبود به آن‌ها تقدیم شد.
کتاب‌های ارایه شده در غرفه کانون به صورت عمده آثاری است که در آن فرهنگ، هنر، ادبیات و غنای تمدن کهن ایران، اسلامی و نمود آن در کتاب‌های کودک و نوجوان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
 مجموعه آثار طرح رمان نوجوان امروز مانند، اولین روز تابستان، قندیل کوچک، شاهین‌ها و بشکه باروت، هستی، دختری با روبان سفید، باغ کیانوش و عاشقانه‌های یونس، کتاب‌های کودکان و خردسالان، آثار شاخص مذهبی، کتاب‌هایی مانند آن بالا این پایین، پرچم ایران ما، "ارنگ ارنگ بگو چه رنگ؟" برنده جایزه معتبر افق‌های تازه جشنواره کتاب بولونیا ایتالیا و طوطی و بازرگان از جمله این آثار است.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه قطر از 21 آذر آغاز شده است و به مدت ده روز ادامه می یابد.