کد خبر: 206314
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
اجرای نمایش عروسکی گروفالو در جشنواره چادر خیال تاجیکستان

نمایش عروسکی"گروفالو" کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در سومین جشنواره نمایش عروسکی کشور تاجیکستان با عنوان" چادر خیال" به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی کانون، این جشنواره به صورت رسمی روز 23 فروردین در شهر دوشنبه پایتخت این کشور فارسی‌زبان و با حضور کشورهای شرکت کننده کار خود را آغاز کرد.
وزیر فرهنگ تاجیکستان در مراسم گشایش جشنواره، طی سخنانی به تمام کشورهای حاضرخوش آمد‌گویی کرد وتکرار این جشنواره را برای سومین بار نشان دهنده‌ی تمایل ملل مختلف به تبادل تجربیات دانست.
این برنامه با اجرای زنده‌ی برنامه‌های عروسکی و محلی این کشور همراه بود.
اجرای نمایش عروسکی "جنگل زیبای من" از کشور تاجیکستان نخستین نمایشی بود که بر روی صحنه اجرا شد.
نمایش عروسکی "گروفالو" از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی نیز تنها نماینده ایران در این جشنواره طی روزهای آینده با دیگر گروههای نمایشی به رقابت خواهد پرداخت.
این گروه با حمایت مرکز ملی تئاتر برای کودکان و نوجوانان(استیج ایران) وهمکاری روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون به تاجیکستان اعزام شده است.
نمایش عروسکی گروفالو توسط 5 نفر از مربیان کانون استان آذربایجان‌غربی به شیوه‌ی تلفیقی (دست‌کشی وسایه‌ای) اجرا می‌شود.
بر اساس این گزارش در جشنواره "چادر خیال" تاجیکستان نمایش‌هایی از کشورهای روسیه‌، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، آذر‌بایجان،ارمنستان، تاتارستان از فدراسیون روسیه، دو شهر نووسیبیرسکی و اورن بورگ روسیه و ایران حضور دارند.
گروه نمایشی ایران  در اولین روز حضور خود در شهر دوشنبه به بازدید از محل تئاتر دولتی لختک شهر دوشنبه رفتند و از بخش‌های مختلف این مرکز شامل نمایشگاهی از عکس‌ها  وعروسک‌ها ی نمایشی کشورهای مختلف دیدن کردند.
همچنین سرپرست گروه نمایشی اعزامی از کانون طی نشستی با مسوولان گروه نمایشی روسیه به مذاکره پرداخت.
معصوم قلی‌زاده سرپرست گروه و معاون فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی ضمن دیدار با ویخاریوف میلادیوویچ مسوول گروه نمایشی کشور روسیه طی صحبت‌هایی با فعالیت‌های گروه‌های نمایشی روسیه آشنا شد و به تشریح و معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ومرکز ملی استیج ایران پرداخت.
در پایان بر گسترش تبادلات هرچه بیشتر فرهنگی وهنری میان طرفین تاکید شد.