کشاورز و روبات در مکزیک نمایش داده شد

فیلم "کشاورز و روبات" ساخته "عبدا... علیمراد" کارگردان مطرح سینمای پویانمایی ایران در بخش انیمیشن هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم "سین پارا نینو" در مکزیک به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم طی روزهای 18 و 20 مرداد در حالی برای تماشاگران جشنواره نمایش داده شد که کارگردان این اثر نیز در مکزیک حضور داشت.
دبیر این جشنواره به صورت رسمی از عبدالله علیمراد  و دو کارگردان دیگر به عنوان میهمان ویژه برای حضور در جشنواره و شرکت در مصاحبه مطبوعاتی دعوت کرده بود.
خالق اثر قصه‌های بازار در سفر هفت روزه‌ی خود به "مکزیکو سیتی" به معرفی آثار خود با تکنیک "استاپ موشن" (Stop Motion) نیز  پرداخت.
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم "سین پارا نینو" از 17 تا 22 مردادماه 1391 در شهر "مکزیکو سیتی" و با هدف به اشتراک گذاردن فرهنگ‌ها،  سنت‌ها و آداب و رسوم و زبان‌های مختلف جهان برای کودکان مکزیک از طریق به نمایش گذاردن فیلم‌هایی که برای کودکان از سراسر دنیا تولید می شود، برگزار شد.
این جشنواره از سال 1995 آغاز به کار کرده است و از سوی چند موسسه فرهنگی و هنری حمایت می‌شود.
در این میان به دلیل وسعت  شهر مکزیکو سیتی، برگزارکنندگان این جشنواره تصمیم گرفتندفیلم ها را در مکان‌های مختلف - که برای اغلب کودکان قابل دسترس باشد - به اکران در آورند.
این جشنواره همچنین فرصت مناسبی را برای معرفی فیلم‌های مختلف جهان به توزیع کنندگان فیلم در مکزیک فراهم آورد.
بر اساس این گزارش جشنواره هفدهم "سین پارا نینو" از بخش‌هایی شامل "فیلم بلند داستانی و انیمیشن"، "فیلم کوتاه داستانی"، "فیلم کوتاه انیمیشن"، "فیلم های مستند درباره کودکان" و "فیلم های کوتاه که توسط کودکان مکزیکی و دیگر کشورهای دنیا ساخته می‌شود (غیر رقابتی)" تشکیل شده بود.
در همین حال به برندگان هر بخش نیزجایزه‌ای نمادین و به پذیرفته شدگان هر بخش  تقدیرنامه‌هایی اهدا خواهد شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 14 فیل خود را به دبیرخانه این رقابت سینمایی در مکزیک ارسال کرده بود که از آن میان فیلم کشاورز و ربات عبدالله علیمراد برای شرکت در جشنواره پذیرفته شد.