کد خبر: 213319
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
سفر "کدو قلقله‌زن" ایرانی به بارسلونا

فیلم پویانمایی "کدو قلقله زن" به کارگردانی مرتضی احدی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجمین جشنواره بین‌المللی "اولین فیلم من" در شهر "بارسلونا" اسپانیا به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم قرار است در بخش چشم اندازی به جهان جشنواره در کنار هشت فیلم دیگر برگزیده شده در این بخش و با هدف نمایش روش‌های مختلف زندگی، زمان‌های گوناگون و واقعیت‌های زندگی برای تماشاچیان بالای هفت سال به روی پرده برود.
جشنواره بین‌المللی "اولین فیلم من" در پنجمین دوره خود با هدف ارتقای فیلم‌های کودکان و نمایش آثار منتخب از سراسر دنیا و نیز تاریخ سینمای کودک در شهر "بارسلونا" اسپانیا از روز 27 آبان 1391 و با اکران دو فیلم برنده بهترین فیلم انیمیشن اسکار 2012 با نام های "پیانوی جادویی" و "پرواز خیالی کتاب‌های آقای موریس" آغاز به کار می‌کند.
بخش های متنوعی در این جشنواره وجود دارد که می توان به بخش رقابتی و غیر رقابتی اشاره کرد.
بخش تماشاچیان بسیار جوان، چشم‌اندازی به جهان، انیمیشن بلژیک، تجربیات کوتاه، فیلم‌هایی برای تمام زمان‌ها از بخش‌های غیر رقابتی پنجمین دوره این جشنواره محسوب می‌شود.
فیلم "کدو قلقله زن" آخرین ساخته آقای "مرتضی احدی" از سال1390 تاکنون، ده حضور بین‌المللی را تجربه و یک جایزه نقدی را نیز از آن خود کرده است.
از دیگر ساخته‌های وی می‌توان به فیلم‌های شنگول و منگول (کار مشترک با خانم "فرخنده ترابی")، و "گنجشک و پنبه دانه" اشاره کرد.
مرتضی احدی کارگردان این فیلم همچنین داوری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن "انیماکِف" بلاروس را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.
"کدو قلقله زن" به تازگی در پنجمین جشنواره "آرت فیلم" اسپانیا نیز در بخش "مسابقه" پذیرفته شده است.