کد خبر: 217948
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
تازه‌ترین شماره خبرنامه کانون منتشر شد

تازه‌ترین شماره‌ی «خبرنامه‌ی کانون» با پرونده‌هایی درباره‌ی نشست‌های ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی در قالب گزارش‌ها و یادداشت‌هایی در این موضوع منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جواد جزینی، محسن هجری، کمال پولادی، فرهاد حسن‌زاده، مینا ذاکر شهرک و ... از جمله کارشناسانی هستند در این شماره از خبرنامه به ارایه‌ی دیدگاه‌های خود در زمینه‌ی ترویج فرهنگ مطالعه پرداخته‌اند.
در همین‌حال، نشریه‌ی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در شماره‌ی اخیر خود علاوه بر موضوع ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی و فعالیت‌هایی که در کانون در این زمینه صورت گرفته، نگاهی نیز داشته به برنامه‌ی ادبی «دو پنجره» که در مراکز کانون کشور ویژه‌ی نقد و بررسی کتاب‌های داستان و شعر برگزار می‌شود. در این بخش، با مریم اسلامی یکی از برگزارکنندگان این نشست‌ها گفت‌وگو و در ادامه گزارشی از دیگر فعالیت‌های واحد آفرینش‌های ادبی کانون تهیه شده است.
محسن حموله، سردبیر این نشریه در سرمقاله‌ی خبرنامه نگاهی دارد به سه سال مدیریت سیدصادق رضایی و فعالیت‌هایی که او در این مدت کلید انجام آن را زده است.
علی گنج کریمی معاون تولید کانون نیز در گفت‌وگویی با خبرنامه، شوراهای تخصصی این معاونت را معرفی کرده دربار‌ه‌ی نحوه‌ی فعالیت و تصمیم‌گیری این شوراها سخن گفته است.
گزارشی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون به مناسبت ایام دهه‌ی فجر، بخش دیگری از مطالب این شماره است.
حسین نوروزی دبیر تحریریه‌ی این خبرنامه‌ است که در 96 صفحه منتشر شده است.
سعیده ارگانی کارشناس‌مسوول حوزه‌ی کتاب و تصویرگری در امور بین‌الملل و زهره شاملوفرد کارشناس حوزه‌ی مسابقات نقاشی در این بخش، در دو گزارش، فعالیت‌های سه‌ماه‌ی پایانی سال گذشته را ارایه کرده‌اند.
نگاهی به فعالیت مراکز خاص کانون هم‌چون مرکز سفال، نجوم، آسمان‌نما و مرکز علوم، به همراه بررسی بررسی هشت عنوان از تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده در قالب طرح «کتاب‌های خودمان»، از دیگر بخش‌های این نشریه هستند.
آذین محمدزاده، محمد منصور بروجنی، حسام‌الدین مطهری، تهمینه حدادی، مستانه تابش، فروغ علی‌شاهرودی، نسرین امینی، معصومه دلارستاقی و.. از جمله نویسندگان مطالب این نشریه هستند.