روابط عمومی کانون، یکی از دو برگزیده ممتاز جشنواره انتشارات روابط عمومی

روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کسب موفقیت در هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ایران، به‌عنوان یکی از دو برگزیده ممتاز این رویداد علمی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کسب دو عنوان اول جشنواره در بخش خبر و گزارش و یک عنوان سومی در بخش خبرنامه الکترونیک باعث شد تا داوران این جشنواره ملی - که توسط انجمن متخصصان روابط عمومی ایران برگزار می‌شود – کانون را با اهدای تندیس و لوح جشنواره، شایسته‌ی کسب این موفقیت بشناسند.
این درحالی است که در هشتمین جشنواره انتشارات روابط عمومی بیش از 1800 اثر - که از سوی 150 روابط عمومی بخش دولتی و غیردولتی کشور ارسال شده بود - در دو بخش ملی و استانی مورد ارزیابی گروه‌های داوری قرار گرفت.
دیگر رتبه ممتاز ملی جشنواره را شرکت پتروپارس به دست آورد.
بر این اساس در بخش خبر، معیارهایی مانند استفاده از اصول علمی خبرنویسی، بهره‌گیری از تیتر و عناوین جذاب و اثرگذار در کنار توجه به ارزش‌ها و عناصر خبری و بهره‌گیری از سبک‌های خبرنویسی و در بخش گزارش معیارهایی مانند انتخاب سوژه‌های جذاب و استفاده از تیتر و لیدهای پرکشش از جمله مواردی بود که در بیانیه هیات داوران بر آن تاکید شده بود.
در متن لوح تقدیر خطاب به مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون آمده است: «برگزاری باشکوه هشتمین جشنواره انتشارات روابط عمومی به پاس ارج نهادن به مساعی بی‌وقفه‌ی روابط عمومی‌های کشور، در عرصه‌ی فرهنگ مکتوب اقدام ارزشمندی است که توسط انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با مشارکت واحدهای روابط عمومی سراسر کشور برپا شده‌ است.
از این رو با توجه به کسب موفقیت در بخش‌های گزارش(رتبه اول)، خبر(رتبه اول) و خبرنامه الکترونیکی(رتبه سوم) توسط آن روابط عمومی مراتب تشکر و قدردانی خود را از حسن انجام مسوولیت در قبال اهداف برگزاری این جشنواره اعلام می‌دارد.»
این لوح تقدیر به امضای سید شهاب سید محسنی رییس انجمن و مهدی باقریان دبیر جشنواره و عضو هیات مدیره انجمن رسیده است.
سید محسنی در حاشیه‌ی جشنواره از کیفیت آثار ارسالی کانون و نشریات و خبرنامه آن طی سال‌های اخیر قدردانی کرد و باقریان نیز یادآور شد که نشریات کانون به عنوان یک نمونه نُقل گروه‌های داوری شده بود و همه داوران از کیفیت بالای آن سخن می‌گفتند.
در همین حال در صفحه 5 فصل‌نامه شماره 28 نشریه تخصصی «کارگزار روابط عمومی» - که ویژه این جشنواره منتشر شده است - دو داور بخش صفحه آرایی و گرافیک جشنواره در اظهار نظر ویژه‌ای با اشاره به این که صفحه‌آرایی نشریات نیازمند یک بازنگری است آورده اند: «ما وقتی مجله بانک ملی و یا خبرنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را می‌دیدیم صفحه به صفحه ما را واردار به خواندن می‌کرد.»
بر اساس این گزارش خبرنامه‌ی کانون در آذر و دی 1391 و ویژه‌نامه‌های آن برای ارزیابی به جشنواره انتشارات روابط عمومی ارسال شده بود.
روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در سال‌های اخیر در جشنواره‌های تخصصی  موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است.
کسب رتبه دوم بخش خبر سال در هفتمین دوره همین جشنواره در سال 1391 و دریافت دو جایزه‌ی ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور برای کسب رتبه‌ی اول بخش "فنون برتر انتشاراتی" در زیر شاخه‌ی "ویژه‌نامه مناسبتی" به دلیل انتشار ویژه‌نامه "یارِ مهربان" و کسب رتبه دوم بخش نشریه داخلی در زیر شاخه مصاحبه در سال1389  و کسب جایزه اول پنجمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در بخش خبر همچنین کسب رتبه‌ی برتر هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران در رشته‌ی ارتباطات الکترونیک در سال 1390از جمله این موفقیت‌هاست.
هشتمین جشنواره انتشارات روابط عمومی روز 18 اردیبهشت 1391 در سالن همایش‌های مرکز اسناد و آرشیو کتاب خانه ملی ایران برگزار شد.