جدیدترین «خبرنامه‌ی کانون» با موضوع جشنواره‌های فرهنگی‌هنری

تازه‌ترین شماره از دوماه‌نامه‌ی «خبرنامه‌ی کانون» ویژه‌ی خرداد و تیر 1392 منتشر شد.

نشریه‌ی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شماره، با رویکردی گزارشی و تحلیلی، فعالیت‌های کانون در بیش از 800 مرکز فرهنگی‌هنری در سراسر کشور را در موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی گزارش و بررسی کرده است.
محسن حموله، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل و سردبیر این نشریه در یادداشت سرمقاله، با اشاره به حجم فعالیت‌های مدیریت زیرنظرش در دو ماه گذشته، نیمه‌ی اول تابستان امسال را پرکارترین روزهای این مدیریت عنوان کرده است؛ چراکه اطلاع‌رسانی و مدیریت خبر و اطلاع‌رسانی بیش از سه جشنواره‌ی ملی و بین‌المللی، و چندین جشنواره‌ی داخلی کانون، در کم‌تر از دوماه، توان فکری و اجرایی کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌الملل را نشان می‌دهد.
گزارش دومین گردهم‌آیی مدیران کل، معاونان و مشاوران کانون پرورش فکری در سال جاری، از دیگر مطالب خبرنامه است که به شرح مباحث مطرح‌شده‌ی این گردهم‌آیی می‌پردازد. در بخش دیگر این نشریه نیز گزارش گردهم‌آیی کارشناسان فرهنگی کانون کشور مخابره شده است.
مسوولان واحد فروش و اشتراک کانون نیز در گردهم‌آیی سالانه‌ی خود تصمیمات تازه‌ای در مکانیزه‌کردن سیستم‌های فروش و توزیع گرفته‌اند که گزارش آن در این شماره از خبرنامه آمده است.
حسین فرجو، دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی کشور در یک گفت‌وگوی مفصل، برنامه‌های این شورا در زمینه‌ی نظارت بر واردات، تولید و توزیع اسباب‌بازی در کشور را اعلام کرده و درباره‌ی مشکلات، انتقادات و .. پاسخ‌هایی را عنوان کرده است.
اما کانون در نیمه‌ی اول تیرماه امسال شاهد برپایی دو جشنواره‌ِ بزرگ بود: بازار تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان. در این شماره از خبرنامه، این رویداد فرهنگی در قالب گزارش‌های تفصیلی و یادداشت‌هایی، بررسی و منعکس شده است.
گزارش‌ نخستین جشنواره‌ی ادبی «کام یوسف» از دیگر مطالب این نشریه است که با موضوع زندگی و آثار شهید یوسف ملک‌شامران برگزار می‌شود.
طیب ملکی‌پور، مدیرکل کانون استان قزوین نیز در یک گفت‌وگوی تفصیلی، فعالیت‌های کانون استان قزوین را در حوزه‌‌های مختلف از جمله برگزاری جشنواره‌های ملی و گسترش فعالیت رباتیک، تشریح کرده است.
گزارش‌ دیگر خبرنامه به بخش‌های کودک و نوجوان جشنواره‌ی بین‌المللی رضوی اختصاص دارد که به مسوولیت کانون در 16 استان کشور با 16 موضوع فرهنگی،هنری و ادبی برگزار می‌شود.
نگاهی به فعالیت‌های کانون در زمینه‌‌ی انتشار نمایش‌نامه‌های کودک و نوجوان امروز، در گفت‌وگو با احمد شهدادی دبیر این طرح، دیگر مطلب خبرنامه‌ی کانون است.
گروهی از همکاران کانونی در ادامه‌ی همکاری با موسسه‌ی فرهنگی کشافه‌المهدی، در روزهای میانی بهار به لبنان سفر کرده بودند که منیره هاشمی در سفرنامه‌‌‌ای، شرح هفت‌روز حضور گروه اعزامی را نوشته است.
کارشناسان امور بین‌الملل کانون نیز در سه گزارش مجزا، اخبار فعالیت‌های هفته‌های دوستی و حضور کانون در جشنواره‌های فیلم و کتاب جهانی را نوشته‌اند.
گزارش کامل شانزدهمین جشنواره‌ی ملی کتاب کودک و نوجوان و حواشی آن که امسال هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد، از دیگر مطالب این نشریه است.
در این شماره هم‌چنین رقابت‌ها و فعالیت‌های چهار بخش مرحله‌ای جشنواره‌ی نمایش عروسکی کانون گزارش شده است.
سه‌سالگی طرح رمان نوجوان امروز و انتشار اولین عنوان از این مجموعه به زبان انگلیسی، موضوع گزارش دیگر این شماره از خبرنامه است.
حسین نوروزی دبیر تحریریه‌ی «خبرنامه‌ی کانون» است و آزاده تنها، مستانه تابش، نسیم مرعشی، حسن حسن‌زاده، دانیال قره‌باغی، مریم افروز، ملیحه حیدری و... نیز مطالب و گفت‌وگوها و گزارش‌های این شماره را در 96 صفحه تهیه کرده‌اند.
کیان جوادی، مدیر داخلی نشریه و خدیجه اسمعیلی، نسرین امینی، احمد پیروزمند و ... از دیگر همکاران آن هستند.