کد خبر: 223644
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
نمایش 2 پویانمایی کانون در جشنواره «نسیم شرقی» کانادا

دو پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم "نسیم شرقی" تورنتو کانادا به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی و «راز آن درخت» به کارگردانی معین صمدی از تولیدات امور سینمایی کانون در بخش انیمیشن این جشنواره با 19 فیلم دیگر به رقابت می‌پردازند.
آثار ارسال شده به جشنواره «نسیم شرقی» در دو بخش فیلم کوتاه (حداکثر 12 دقیقه) و فیلم نیمه بلند (حداکثر 45 دقیقه) با توجه به موضوع جشنواره شامل کارگردانی، نویسندگی، تهیه کنندگی و لوکیشن شرقی امکان حضور و شرکت در جشنواره را دارند.
این ‌جشنواره امسال با همکاری سینما «کارلتون» و جشنواره فیلم «دیازپورا» به صورت بین‌المللی و با موضوع شرق از 26 مهر آغاز شده و تا 7 آبان برگزار می‌شود.
هیأت داوران جشنواره «نسیم شرقی» به برندگان هر بخش هزار دلار و به بهترین فیلم اولی، دو هزار دلار جایزه نقدی اهدا می‌کنند.
بر همین اساس، این جشنواره همه ساله با هدف شناخت استعدادها و حمایت از فیلم‌سازان خلاق و هنرمندانی که اقدام به خلق آثار ارزشمند در زمینه فیلم کوتاه و نیمه بلند (داستانی، مستند و انیمیشن) می‌کنند، برگزار می‌شود.
گفتنی است فیلم «بچه گربه» تاکنون پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران بیست ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان و جایزه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم «انیماکف» کشور بلاروس را کسب کرده است.
همچنین در چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رجیو ایتالیا و در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره انسی فرانسه نمایش داده شده است.
در عین حال، فیلم «راز آن درخت» تاکنون در بازارهای بین‌المللی فیلم آسیایی بوسان کره جنوبی و فیلم گوانگجو کره جنوبی و... عرضه شده است.

برچسب‌ها