نقاشی‌های کودکان 26 کشور جهان به تهران رسید

26 کشور جهان با ارسال 1976 اثر در هفتمین مسابقه و نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، کشور هند با 431 اثر، روسیه 264 اثر و مکزیک 214 اثر به ترتیب بیشترین آثار را به واحد نقاشی امور بین‌‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کرده‌اند.
این در حالی است که مهلت ارسال آثار به این مسابقه و نمایشگاه تا پایان آبان سال 92 تعیین شده بود و ارسال آثار از کشورهای مختلف و ایران هم‌چنان ادامه دارد.
در عین حال کره، سریلانکا، قبرس، مجارستان، مکزیک، آفریقای جنوبی، قزاقستان، سنگاپور، صربستان، اسلواکی، هند، رومانی، هنگ‌کنگ، اوکراین، روسیه، مصر، بلاروس، بلغارستان، استونی، بنگلادش، لیتوانی، امارات، ترکیه، لهستان، فیلیپین و تایلند کشورهایی هستند که تاکنون آثار نقاشی کودکان و نوجوانان را به ایران ارسال کرده‌اند.
بر همین اساس این مسابقه از سوی اداره کل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان تهران با دو موضوع «سفر» و «آزاد» تلاش کرده است تا کودکان را به خلق آثار هنری تشویق و قدرت تخیل و خلاقیت آنان را تقویت کند.
گفتنی است کودکان و نوجوانان در چهار گروه ‌سنی 3 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 و 13 تا 16 سال آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال ‌کرده‌اند.‌