کد خبر: 228228
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
حضور «بچه گربه» و «راز آن درخت» در جشنواره فیلم هنگ کنگ

دو فیلم پویانمایی «بچه‌گربه» و «راز آن درخت» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی هنگ‌گنگ در کشور چین به نمایش در آمد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم‌ «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق اسدی و «راز آن درخت» به کارگردانی معین صمدی تولیدی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تاکنون توانسته موفقیت‌هایی را نیز کسب کند.
بر اساس این گزارش جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ، نخستین بار توسط شورای شهر هنگ کنگ در تابستان 1977 میلادی با  هدف تمرکز بر سینمای جهان برگزار شد و در دوره‌های بعد  به چشم‌انداز سینمای گذشته هنگ‌کنگ، سینمای معاصر آسیا و انتشار نشریه‌هایی دو زبانه انجامید که از ویژگی‌های قابل توجه انجمن این جشنواره به شمار می‌رفت.
در عین حال در سال گذشته نیز پویانمایی‌های «روباهی که به‌ دنبال صدا رفت» به کارگردانی فاطمه گودرزی و «کچل کفترباز» به کارگردانی صادق جوادی به ترتیب در بخش‌های مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای این جشنواره به نمایش در آمد.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ به مدت 14 روز از 4 تا 18 فروردین 1393 با حضور بیش از 280 عنوان فیلم از 50 کشور جهان و در 11 سالن نمایش شهر "هنگ کنگ" برگزار شد.
گفتنی است برگزار کننده این جشنواره یک سازمان خیریه غیر دولتی و غیرانتفاعی است که به کشف و حمایت از خلاقیت، هنر و فرهنگ می پردازد و در طول سال نیز برنامه‌هایی را برای ارتقاء فهم جهانی از فرهنگ فیلم آسیایی و چینی و ترویج فیلم‌های الهام بخشی از سراسر جهان برای غنی‌سازی زندگی فرهنگی مردم هنگ‌کنگ برگزار می‌کند.

برچسب‌ها