هشت جایزه، سهم روابط عمومی کانون از جشنواره ملی انتشارات

اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 5 بخش سطح ملی و 3 بخش سطح استانی نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، تندیس و لوح دریافت کرد.

کسب رتبه اول بخش‌های «مقاله» و «صفحه‌آرایی» و رتبه دوم بخش‌های «مصاحبه»، «گزارش» و «خبر» در سطح ملی عناوین این موفقیت‌ها در خبرنامه کانون است.
این در حالی است نشریه فانوس کانون استان تهران نیز رتبه دوم بخش «خبر»، «مصاحبه» و «گزارش» این جشنواره را در سطح استانی از آن خود کرد.
در نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی 1800 اثر از سوی 120 روابط عمومی بخش دولتی و غیردولتی به دبیرخانه ارسال شده بود و روابط عمومی سازمان‌ها در 15 بخش به رقابت پرداختند.
هیأت‌داوران این جشنواره در بیانیه خود تأکید کرد: بررسی آثار و مستندات حاکی از آن بود که انتشارات الکترونیکی و چاپی روابط عمومی به لحاظ کمی از رشد و تنوع قابل توجهی برخوردار شده است اما نیاز به برنامه‌ریزی به لحاظ توسعه کیفی تولیدات انتشاراتی احساس می‌شود.
در متن لوح تقدیر خطاب به مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون آمده است: برگزاری باشکوه نهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی به پاس ارج نهادن به مساعی بی‌وقفه‌ی روابط عمومی‌های کشور، در عرصه‌ی فرهنگ مکتوب اقدام ارزشمندی است که توسط انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با مشارکت واحدهای روابط عمومی سراسر کشور برپا شده‌ است.
این لوح تقدیر به امضای هادی کمرئی رییس انجمن و مهدی باقریان دبیر جشنواره رسیده است.
بر اساس این گزارش خبرنامه‌های کانون از مهر 1391 تا مهر 1392 برای ارزیابی به جشنواره انتشارات روابط عمومی ارسال شده بود.
در مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رییس جمهوری گفت: بخشی از مشکلات روابط عمومی‌ها و مغفول ماندن بالندگی آنان در سال‌های گذشته ناشی از تبلیغی شدن این واحدها بوده است.
بر همین اساس احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران دیگر سخنران این مراسم نیز با بیان این که وجه اولیه روابط عمومی نگرش هنرمندانه است، عنوان کرد: وقتی روابط عمومی با هنر پیوند بخورد، جنبه‌های مختلفی از آن ظهور می کند که نتیجه آن خلاقیت است.
بر اساس این خبر، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) جایگاه روابط عمومی را در نهادها و سازمان‌ها برای ارتباط موثر و مستمر بین آن‌ها و جامعه، مهم و بی‌بدیل عنوان و تصریح کرد: امروز نیازمند بازنگری در روش‌های سنتی و گذشته روابط عمومی‌ها هستیم.
باقر ساروخانی استاد دانشگاه تهران نیز، تولید، خلاقیت، نوآوری، مخاطب محوری و القای درست پیام را از ویژگی‌های یک روابط عمومی خوب برشمرد و گفت: حرکت روابط عمومی‌ها باید توام با خلاقیت و تولید باشد.
این پیشکسوت عرصه روابط عمومی، داشتن توان ذاتی و استعداد، پردازش، تجربه و انگیزش را از دیگر ویژگی‌های بارز یک روابط عمومی خوب و خلاق عنوان کرد و گفت: اگر افراد در روابط عمومی‌ها بتوانند این شاخصه‌ها را داشته باشند به طور یقین در جذب مخاطب و القای پیام خود موفق عمل خواهند کرد.
روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در سال‌های اخیر در جشنواره‌های تخصصی موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است.
کسب سه رتبه‌ی برتر در بخش خبر، گزارش و نشریه الکترونیک هشتمین جشنواره در سال 1392، رتبه دوم بخش خبر سال در هفتمین دوره همین جشنواره در سال 1391 و دریافت دو جایزه‌ی ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور برای کسب رتبه‌ی اول بخش «فنون برتر انتشاراتی» در زیر شاخه‌ی «ویژه‌نامه مناسبتی» به دلیل انتشار ویژه‌نامه «یارِ مهربان» و کسب رتبه دوم بخش نشریه داخلی در زیر شاخه مصاحبه در سال 1389 و کسب جایزه اول پنجمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در بخش خبر همچنین کسب رتبه‌ی برتر هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران در رشته‌ی ارتباطات الکترونیک در سال 1390 از جمله این موفقیت‌هاست.
این جشنواره در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه تهرانی و استانی روز دوشنبه دوم تیر در هتل ارم تهران برگزار شد.