ژاپنی‌ها حق نشر 4 کتاب‌ الکترونیک کانون را خریدند

حق نشر تعدادی از کتاب‌های الکترونیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو2014 به برخی کشورهای خارجی واگذار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی شامانی مشاور ارشد مدیرعامل که به عنوان نماینده کانون در این نمایشگاه حضور داشت در این باره گفت: شرکت ایتس‌مور ژاپن که چندی پیش حق نشر کتاب الکترونیک «من همانم، من همانم» را از کانون خریداری کرده بود با حضور در این نمایشگاه کار خرید نهایی حق نشر 4 عنوان دیگر از کتاب‌های الکترونیک کانون  را پیگیری کرد.
شامانی افزود: با توجه به این‌که شرکت ایتس‌مور ژاپن در زمینه تولید برنامه‌های الکترونیکی قابل استفاده بر روی گوشی‌های تلفن همراه فعالیت دارد حق نشر کتاب‌های الکترونیک‌ «گفت‌وگوی رنگ‌ها»، «قدم یازدهم»، «عدسک» و «تن پیچ» از سوی کانون و با حضور و پیگیری‌های جلال وزیری (طراح و کارگردان کتاب‌های الکترونیک) به این شرکت واگذار شد.
وی اظهار داشت به گفته‌ی مدیران شرکت ایتس‌مور ژاپن در صورت موفقیت این مجموعه کاربردی ایرانی در بازار ژاپن، آنان علاقه‌مند هستند در آینده سایر محصولات و کتاب الکترونیک‌های کانون را خریداری کنند.
شامانی هم‌چنین گفت: در پی هماهنگی‌های قبلی انجام‌شده توسط امور بین‌الملل کانون، طی روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب توکیو نیز مذاکرات خوبی با ناشران بین‌المللی حوزه کودک و نوجوان انجام گرفت و کتاب‌های ایران در حوزه کودک با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان روبه‌رو شد.
مشاور مدیرعامل تصریح کرد: کانون در کنار سایر ناشران کودک ونوجوان در سالن کودک این نمایشگاه بیش از 200 عنوان از جدیدترین کتاب‌های خود را به نمایش گذاشت که در این میان تازه‌ترین کتاب‌های الکترونیک تولید شده کانون، بیشتر مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.
 وی خاطرنشان کرد: در دومین روز نمایشگاه دکتر رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو به همراه گروهی از کارکنان سفارت ضمن بازدید نمایشگاه، از نزدیک با کتاب‌های کانون آشنا شدند.
 گفتنی است: به جز کانون، دانشگاه جامعه المصطفی و رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن نیز در این نمایشگاه محصولات فرهنگی خود عرضه کردند.
بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو 2014 روز 14 خرداد به کار خود پایان داد.