«آب مایه حیات» موضوع هشتمین جشنواره بین‌المللی نقاشی شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری هشتمین دوره دوسالانه بین‌المللی نقاشی با موضوع «آب مایه حیات و زندگی همه موجودات جهان هستی» خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان هفتمین جشنواره دو سالانه  بین‌المللی نقاشی که در آخرین روز «هفته ملی کودک» در سالن الغدیر اجرا شد، گفت: از آب مصارف مختلفی می‌توان داشت. آب برای تغذیه و سیرابی، بهداشت شادابی محیط زیست و... مد نظر است که تماما می‌تواند دست مایه هنرمندان ما برای حضور در جشنواره نقاشی  باشند.
وی با اشاره به موضوع هفتمین دوره مسابقه دوسالانه نقاشی که به موضوع «سفر» اختصاص داشت، تاکید کرد: نقاشی یکی از اصیل‌ترین هنرهاست که شاید هم‌زاد با انسان متولد شد تا هم‌گام با آدمی، سفری به درازای تاریخ بپیماید و روایت زندگی را به تصویر بکشد. نقاشی، یک هنر متعالی‌است که می‌تواند با تجلی آفرینش‌های متعالی ذهن انسان، ذره‌ای ناچیز از هنر بیکران خالق هستی را باز آفریند. از سوی دیگر انسان  در سفر با دقت در پدیده‌های خالق به درک رمز و راز هستی نایل می‌آید و با این وصف یکی از نتایج مبارک و درخشان تلفیق هنر و سفر در این نقطه هویدا می‌شود.
علی گنج کریمی مدیرکل استان تهران نیز در این مراسم گفت: جشنواره دوسالانه نقاشی از هیات داورانی با حضور کارشناسان کانونی، اساتید دانشگاهی و افرادی که به صورت تجربی وارد این بازار شده‌اند، تشکیل می‌شود. امروز این دوسالانه از چنان قدرت و شهرتی برخوردار است که ما می‌توانیم نشان و لگوی ویژه‌ای را به آن اختصاص دهیم.
در این مراسم ضمن رونمایی از لگوی جشنواره دوسالانه بین‌المللی نقاشی، مامک یحیی‌پور دبیر هنری این جشنواره به خوانش بیانیه هیات داوران هفتمین دوره این رقابت‌ها پرداخت و گفت: از بین 7700 اثر رسیده به دبیرخانه از 32 کشور جهان و 21 استان کشور، 799 اثر به مرحله داوری راه یافتند. ابتدا 421 اثر برتر شناسایی و سپس 286 اثر انتخاب و در ارزشیابی نهایی 20 اثر شایسته دریافت نشان طلا،30 اثر نشان نقره و 40 اثر نشان برنز در سه گروه تشخیص داده شد و به 2 اثر نشان ویژه طلا تعلق گرفت.
در این مراسم که به اهدای جوایز به برترین‌ها اختصاص داشت، سفرایی از کشورهای صربستان، بلغارستان، مکزیک، تایلند و افریقای جنوبی حضور داشتند.