کد خبر: 235049
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
نمایش 11 پویانمایی‌ کانون در جشنواره سینمای نو مونترال

11 پویانمایی کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان چهل و سومین جشنواره بین‌المللی سینمای نو مونترال به نمایش در آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌و امور بین‌الملل کانون، در این جشنواره که برای نخستین بار به نمایش فیلم‌های کوتاه ایرانی پرداخته بود، 11 پویانمایی از کانون به همراه 6 اثر کوتاه دیگر، نمایش داده شد.
بر همین اساس در بخش کودکان چهار سال به بالا، فیلم‌های «ماه مهربان» به کارگردانی نازنین سبحان سربندی، «بزغاله‌های ابری» به کارگردانی حمید کریمیان، «بارون می‌آد جرجر» به کارگردانی مهین جواهریان، «مجموعه قصه‌های یک خطی 1 تا 6» به کارگردانی بهزاد فراهت، «گنجشک و پنبه‌دانه» به کارگردانی مرتضی احدی و «آواز شب» به کارگردانی معین صمدی به نمایش گذاشته شد.
همچنین در گروه سنی هشت سال به بالا، پویانمایی‌های «زندگی پرثمر و افتخارآمیز مداد قرمز» به کارگردانی علیرضا چیتایی، «راز آن درخت» به کارگردانی معین صمدی، «کبوتر سفید کنار آینه» به کارگردانی مریم خلیل زاده، «مادربزرگ پرنده» به کارگردانی فاطمه گودرزی و «بازگشت به خانه» به کارگردانی بهزاد فراهت در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
جشنواره سینمای نو همه ساله به مدت 10 روز از 16 تا 27 مهر در شهر مونترال کشور کانادا پذیرای بهترین‌های سینمای جهان است و امسال این جشنواره میزبان 380 فیلم، ویدئو و اینستالیشن (هنر چیدمان) بود.
از دیگر برنامه‌های بخش کودک و نوجوان این جشنواره، نمایش فیلم‌های منتخب از نشنال فیلم بُرد کانادا، مروری بر آثار فردریک بِک و آثاری از کشورهای دانمارک، روسیه، ژاپن، بلژیک، فرانسه و آلمان است.
جشنواره بین‌المللی سینمای نو مونترال یکی از شناخته شده ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در کانادا به شمار می‌رود.